راهكارهايي براي عدم بور شدن لباس های مشکی

آبشکی لباس های نو بوی کلر مایو
پاسخ به چند سوال درباره لباس هایی که به تن می کنیم
۷ مرداد ۱۳۹۸
تمیز کردن ماشین لباسشویی
ماشین لباسشویی را هر چند وقت یک بار تمیز کنیم؟
۱۲ مرداد ۱۳۹۸

ما ایرانی ها علاقه زیادی به لباس های مشکی داریم و از بور شدن لباس های مشکی هم گریزانیم. درست یا غلط، مشکی رنگی است که کوچک تر و زیباتر نشان مان می دهد، به علاوه از آن رنگ هایی است که تقریبا با تمام رنگ های دیگر ست می شود و زحمت مان را برای ست کردن رنگ بلوز و شلوار و دامن و مانتو با دیگر البسه کم می کند. بنابراین فرقی نمی کند محرم باشد یا نه، همیشه یک تکه لباس مشکی –معمولا یک شلوار یا روسری- داریم که باید تمیز، مرتب و اطو شده و از همه مهم تر تا جایی که ممکن است مشکی نگاهش داریم.

خلاصه اینکه بور شدن لباس های مشکی یکی از آزاردهنده ترین اتفاقاتی است که ممکن است برایمان رخ دهد. بنابراین قصد داریم در در این مطلب راه های پیشگیری از بور شدن لباس های مشکی مخصوصا شلوارهای مشکی را بررسی کنیم. با خشکشویی ناتا همراه باشید.

صادق باشیم. کثیفی لباس های مشکی به دلیل رنگ تیره شان دیده نمی شود پس دلیلی ندارد که آن را هفته ای یک بار بشویید. اگر زیاد از لباس مشکی تان استفاده می کنید –مثلا هر روز هفته- ماهی یک بار شستن آن کافی است. در این صورت هم حتمن لباس را پشت و رو کنید تا از بور شدن لباس های مشکی پیشگیری کرده باشید.

راه های پیشگیری از بور شدن لباس های مشکی

راه های پیشگیری از بور شدن لباس های مشکی

وقتی لباس های مشکی لکه دار می شوند، قسمت لکه دار سفید می شود. لکه های ناشی از مواد آرایشی، عطرها و دئودورانت ها عمده ترین دلایل لکه دار شدن لباس های مشکی هستند. کاری که در برابر این لکه ها باید انجام دهید این است که آنها نسابید و از روش های عجیب و غریب اینستاگرامی هم برای از بین بردن این لکه ها استفاده نکنید چراکه بسیاری از این لکه ها یا پاک نمی شوند یا اگر پاک شوند، در خانه و با خمیردندان و نشاسته و غیره از بین نمی روند. بهترین و مطمئن ترین راه همان مراجعه به خشکشویی برای از بین رفتن این لکه هاست.

درباره تنظیمات ماشین لباسشویی هم درجه کم و شستشوی لباس با آب خنک را انتخاب کنید. هرچه آبی که لباس های مشکی با آن شسته می شود، خنک تر باشد، بور شدن لباس های مشکی کمتر و دیرتر اتفاق می افتد.

شستشوی لباس های مشکی

شستشوی لباس های مشکی

مساله بعدی هم درباره شستشوی لباس های مشکی، مایع شوینده مخصوص آنهاست. بسیاری از مشتریان خشکشویی ناتا این سوال را دارند که آیا این شوینده های مخصوص و ویژه واقعا موثر هستند؟ پاسخ این سوال مثبت است اما ما درباره اینکه کدام مارک معتبرتر و بهتر است نمی توانیم اظهار نظر کنیم چون لباس های مشکی را در خشکشویی ناتا به شیوه دیگری می شوییم و از شوینده های خانگی موجود در بازار استفاده نمی کنیم.

در پایان هم این نکته را در نظر داشته باشید که در هنگام خرید لباس های مشکی دقت کنید. به غیر از لباس های مجلسی مشکی که هم کمتر شسته می شوند و هم حتما باید خشکشویی شوند، بیشتر ما از شلوارهای مشکی استقبال می کنیم. و اگر شما هم جزو این دسته هستید، بهتر است دفعه بعدی که قصد خرید شلوار مشکی را دارید، در انتخاب جنس لباس دقت کنید و این نکته را به یاد داشته باشید که رنگ مشکی در پارچه های پشمی یا نایلونی بیش از پارچه های لینن دوام و ثبات دارند و باقی می مانند.