مراقبت و خشکشویی لباس های مجلسی

شستن لباس ها در تابستان چگونه بايد باشد؟
شستن لباس ها در تابستان
۸ تیر ۱۳۹۸
خشکشویی ما
جذب مشتری به شیوه کودکان کار در خشکشویی ما!
۱۲ تیر ۱۳۹۸

تابستان همیشه جزو فصل های پرترافیک برگزاری مراسم جشن عقد و عروسی به حساب می‌آید. به همین دلیل هم بیشتر از لباسی های مجلسی مان استفاده می‌کنیم. در نتیجه بیشتر هم باید مراقب آنها باشیم و خشکشویی لباس های مجلسی را فراموش نکنیم. در ادامه نکاتی را عنوان می‌کنیم که با توجه به آنها بتوانید عمر لباس های مجلسی خود را افزایش دهید و مدت طولانی تری از آنها استفاده کنید.

بایدها

به طور کلی این البسه در فهرست خشکشویی لباس های مجلسی قرار می‌گیرند:
لباس هایی که دارای تزئینات دانتل، منجوق، ملیله، سنگ دوزی، برخی از انواع مخمل، گیپورهای برجسته و پولک هستند. این البسه را هرگز در خانه نشویید. شما در خانه نمی‌توانید به سرعت لباس را خشک کنید و رد پای زردآبه های ناشی از ماندگی آب بر روی لباس، آنها را تخریب می‌کند و پارچه شان را می پوساند.

همچنین به فهرست بالا، لباس‌های ابریشمی، پیراهن های ساتنی، لباسهای شبی را که آستر دارند، چند لایه اند و یا از ترکیب چند پارچه متفاوت دوخته شده‌اند، نیز اضافه کنید. در این میان لباس های مخملی را که چروک هستند و به مخمل چروک شهرت دارند، می‌توانید در خانه بشویید.

مراقبت و خشکشویی لباس های مجلسی

مراقبت و خشکشویی لباس های مجلسی

اما مهمترین باید درباره خشکشویی لباس های مجلسی به زمانی بازمیگردد که لباس شب، خشکشویی شده و برای شما فرستاده می‌شود. بعد از شستشوی لباس شب نباید آن را تا کنید. چروک، عامل بسیار مخربی برای لباس شما به حساب می‌آید. به جای آن، لباس شب خود را در یک کاور بگذارید و آویزان کنید. و از آنجاکه فشار برای لباس های شب خوب نیست، فاصله مناسبی را بین هر کدام از لباس های شب تان در نظر بگیرید.
اگر پس از مدتی خواستید لباس شب خود را یک بار دیگر بپوشید، از اتو کردن آن صرف نظر کنید.

درواقع متصدیان خشکشویی می‌گویند که اصلا و به هیچ قیمتی آنها را اتو نکنید. شما از جنس پارچه لباس مطمئن نیستید و دستگاه های یک خشکشویی خوب را ندارید. بنابراین می‌توانید با اتو کردن به فرم و شکل لباس صدمه بزنید. به جای این کار، از بخارشوی خانه برای صاف کردن لباس شب خود استفاده کنید. بخارشوی را در فاصله مناسبی نسبت به لباس نگاه دارید و بااستفاده از یک بخار ملایم، لباس چروک شده را صاف کنید.

مقابله با لکه ها

چه درباره لکه روی لباس های معمولی و چه روی لباس های مجلسی هرگز خودتان اقدام به حذف لکه از روی لباس نکنید. اقدام خودتان فقط اوضاع را پیچیده می‌کند. به جای این کار لباس و لکه را به یک خشکشویی مناسب بسپارید. اما مهم ترین نکته درباره لکه روی لباس های مجلسی چند ثانیه اول است. اگر هنگام صرف غذا، روغن یا آب میوه روی لباس مجلسی تان ریخت، آن را با یک دستمال کاغذی یا هر وسیله مشابه دیگری پاک نکنید. به جای این کار، آن قسمت از لباس را که مرطوب شده، تکان بدهید و اجازه دهید لباس خشک شود.

تک شویی و خشکشویی لباس های مجلسی

همواره این را به یاد داشته باشید که شستشوی لباس های مجلسی در خشک شویی همیشه باید به صورت تک شویی باشد. يعني هيچ لباس ديگري نبايد همزمان با لباس مجلسي شسته يا اتو شود. مراحلی که خشک شویی ناتا برای شستن لباسهای مجلسی انجام می‌دهد، شامل اینهاست:

لباس های مجلسی ابتدا لکه گیری می‌شوند. ما ابتدا لکه لباسها را پیدا میکنیم و آنها را با ظرافت و تکنیک های مختلف برطرف می‌کنیم.
همچنین معمولا بعد از این مرحله لباس های مجلسی یک بار دیگر هم به لکه گیری نیاز دارند. یعنی لکه گیری لباسهای مجلسی در دو مرحله انجام میشود. و پس از این مرحله، دیگر به شستشو نیاز نیست بلکه لباس باید آبکشی شود.