نکاتی درباره اطو کردن لباس ها

مشتريان در يك خشک شویی خوب
از شستشوی پرده تا بازی استقلال و پرسپولیس
۲۱ فروردین ۱۳۹۸
مراقبت از پارچه لینن
نگهداری و مراقبت از پارچه لینن
۲۸ فروردین ۱۳۹۸

اطو کردن لباس ها از اوائل قرن بیست تاکنون باب شده است. اطو به ما کمک کرده تا لباس ها و درنتیجه خودمان ظاهر زیباتری داشته باشیم و جذاب تر به نظر برسیم. ما پیش از این در سایت خشكشويي ناتا نکاتی را درباره چگونه اطو کردن البسه مختلف منتشر کرده بودیم، حالا می‌خواهیم در این مطلب به نکاتی کلی درخصوص اطو کردن لباس ها بپردازیم.

گام اول اطو کردن لباس ها ، دمای هماهنگ

اگرچه مطالعه برچسب لباس چه برای شستن و چه برای اطو کردن لباس ها جزو ضروریاست است اما این دستور کلی را هم در نظر داشته باشید که در هنگام اطو کردن لباس ها بهتر است با دمای پایین شروع کنید و بعد آرام آرام، درجه اطو را زیاد کنید. این شیوه به شما کمک می‌کند همه لباس ها را با یک دمای مطلوب اطو کنید، بدون آنکه خطی از سوختگی به دلیل دمای زیاد اطو روی لباس ایجاد شود.

اطوی تان را تمیز نگاه دارید

اگر بعد از هر بار اطو کردن لباس ها لکه یا نشانه های کوچکی روی لباس هایتان مشاهده می‌کنید، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که صفحه اطوی شما به تمیز شدن نیاز داشته باشد. برای تمیز کردن اطو می‌توانید خمیری از ترکیب جوش شیرین و آب تهیه کنیدو آن را روی سطح اطویتان بریزید. در ضمن اطمینان حاصل کنید که این خمیر در سطح سوراخ های اطو که بخار را به بیرون میفرستد نیز مالیده شده باشند. بعد از چند دقیقه می‌توانید این خمیر را با یک دستمال مرطوب پاک کنید.

اطو کردن لباس ها

اطو کردن لباس ها

مسیر حرکت اطو روی لباس ها

اینکه اطو را چگونه روی البسه به حرکت در می‌آورید، بسیار مهم است. نکته اول این است که سرعت حرکت اطو همیشه باید یکسان و یکنواخت باشد. نکته دوم اینکه به جای اینکه هنگام اطو کردن لباس ها اطو را به صورت دورانی حرکت دهید، آن را به جلو و عقب برانید. این کار مانع از چروک دوباره البسه می‌شود.

مراقبت های بعد از اطو کردن!

به محض اینکه اطو کردن لباس هایتان تمام شد، لباس هایتان را از چوب لباسی آویزان کنید وگرنه چروک ها و خط و خطوط آزاردهنده به سرعت به لباس تان باز می‌گردد.