ماشین لباسشویی را هر چند وقت یک بار تمیز کنیم؟

بور شدن لباس های مشکی
راهكارهايي براي عدم بور شدن لباس های مشکی
۹ مرداد ۱۳۹۸
توصیه هایی برای پوشیدن لباس مجلسی
۱۴ مرداد ۱۳۹۸

تمیز کردن ماشین لباسشویی

ماشین های لباسشویی، این کارگران خستگی ناپذیر مدام در حال کار کردن هستند. تعطیلات ندارند و در هر شرایطی به ما سرویس می دهند. بنابراین به نظر می رسد استحقاق این را دارند که هرچند وقت یک بار حقوق و مزایای خوبی دریافت کنند و نسبت به کار و وظایفشان متعهد و سرگرم بمانند.

قبلا شیوه هایی را برای اینکه ماشین های لباسشویی کف نکنند و همین طور نکاتی را درباره دکور و مراقبت از دیوارهای کناری ماشین آموزش داده ایم. حالا نوبت آن است بدانیم که چگونه و در چه فاصله زمانی‌ای باید آن را بشوییم.

تمیز کردن ماشین لباسشویی هر هفته یک بار با یک دستمال مرطوب کافی است

تمیز کردن ماشین لباسشویی هر هفته یک بار با یک دستمال مرطوب کافی است

مهمترین نکته درباره تمیز کردن ماشین لباسشویی این است که به میزان استفاده از ماشین توجه کنید. مطمئنا هیچ کدام از ما تمایلی نداریم چیزهایی را بشوییم که تمیز هستند و نیازی به آبکشی آنها نیست. بنابراین در وهله اول این نکته را در نظر بگیرید. اگر در یک خانواده پرجمعیت زندگی می‌کنید که چند بچه کوچک دارید، میزان استفاده تان از ماشین لباسشویی بیشتر است و باید بیشتر مراقب تمیزی و سلامت بیرون و درون آن باشید اما اگر تنها زندگی می کنید و استفاده از ماشین هر هفته یا دو هفته یکبار اتفاق می افتد، تمیز کردن ماشین لباسشویی به شیوه ای که در ادامه می آید، ماهی یکبار یا هر دو ماه یک بار هم کافی است.

قانون کلی تمیز کردن ماشین لباسشویی به ما می گوید که تمیز کردن ماشین هر هفته یک بار با یک دستمال مرطوب کافی است. بیرون ماشین را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید و پس از آن از یک دستمال خشک کمک بگیرید که لکه های آب روی ماشین باقی نماند. اگر یک خشکشویی خانگی دارید و در کنار ماشین لباسشویی تان، یک خشک کن هم دارید، پیشنهاد می کنیم که برای تمیز کردن خشک کن هر شش یا ۱۲ ماه یک بار اقدام و داخل و بیرون آن را حسابی تمیز کنید. شاید به نظرتان متعادل نباشد که ماشین لباسشویی هر هفته یک بار و خشک کن سالی یک بار تمیز شود اما مساله، تفاوت کارکرد آنهاست. وسیله حساس خشک کن فیلتر آن است که به طور مرتب باید تمیز شود.

اما نشانه های دیگری هم وجود دارند که در صورت مشاهده هر کدام باید تمام توصیه ها را کنار بگذارید و ماشین لباسشویی را بشویید. به عنوان مثال اگر بعد از بیرون آوردن البسه از ماشین متوجه وجود ذرات بسیار ریز سفیدی شدید که به البسه چسبیده اند، باید نسبت به گندزدایی ماشین اقدام کنید به خصوص اگر نخواهید باکتری ها در ماشین رشد کنند و تبدیل به قارچ شوند. وجود چنین ذراتی روی البسه نشان دهنده این است که مواد شوینده یا مواد نرم کننده به دیواره های ماشین چسبیده اند و دارند به این شکل روی لباس های دوست داشتنی شما خودنمایی می کنند. نشانه خیلی روشن دیگر هم مربوط به زمانی می شود که متوجه بوی خاصی در داخل ماشین لباس شویی می شوید.