مزایا و معایب شستشوی لباس با آب داغ یا چالش آب داغ!

چرا به این راحتی دروغ می‌گوییم؟
۱۵ اسفند ۱۳۹۷
مشتری خشکشویی
اين بار مشتری خشکشویی ناتا می‌نویسد
۲۲ اسفند ۱۳۹۷

مزایا و معایب شستشوی لباس با آب داغ یا چالش آب داغ!

از آنجاکه بیشتر ما دانش شستشوی البسه خود را سینه به سینه آموخته‌ایم، باید نبایدهای متعددی را می‌شنویم. باید نبایدهایی از این قبیل: آب داغ لباس را بهتر تمیز می‌کند، آب سرد لکه را زودتر از بین می‌برد. نرم کننده استفاده نکنید، سفیدکننده ها را استفاده کنید. لباسها را با دست بشویید، لباس را با بخار اتو کنید. لباس ها را فقط خشکشویی کنید، پیراهن ها را در خانه نشویید و هزاران فرمول دیگری که نمی‌دانیم کدام‌شان درست است.ما در سایت خشکشویی ناتا قصد داریم موضوع شستشوی لباس با آب داغ را از تمام جهات بررسی کنیم. این مطلب نمی‌گوید که شستشوی لباس با آب داغ بهتر است یا بدتر. بلکه فقط مزایا و معایب شستن لباس با آب داغ را بررسی می‌کنیم.

نکات مثبت شستن لباس با آب داغ

آب داغ برای تمیز کردن لباس‌هایی که در تمرینات ورزشی پوشیده شده‌اند، بهترین گزینه است. شلوار، جوراب و کاپشن ورزشی ورزشکاران تازه کاری که مدام زمین می‌خورند و لباس‌شان را کثیف می کنند، فقط در آب داغ تمیز می‌شود. پس اگر فرزندتان با بوی عرق از تمرین به خانه برمی‌گردد، تنها راه پیش روی شما شستن لباس‌هایش در آب داغ است!

آب داغ دشمن قسم خورده جرم، آلودگی و کپک و قارچ است!

فصل مدرسه است و ویروس‌های عجیب و غریب با یک بشکن ساده می‌توانند کودک یا خود شما را از پا دربیاورند. برای اینکه چند هفته اسیر ویروس سرماخوردگی نشوید و از کار و فعالیت روزانه‌تان باز نمانید، یک راه ساده وجود دارد. شستشوی لباسها با آب داغ. گاهی هم کار از کار گذشته و سرماخوردگی آمده و رفته است. در این موارد اگرچه نمی‌توانید پیشگیری کنید اما می‌توانید ریشه ویروس‌ها را برای مدتی بخشکانید!

به این ترتیب که بعد از بهبود بیمار و رفع کسالت، تمام ملحفه، بالشت و پتوها را با آب داغ بشویید. البته چون شستشوی پتو با ماشین لباسشویی کار امکان پذیر نیست، بهتر است ابتدا آن را به مدت ۸ ساعت روبروی آفتاب قرار دهید و سپس آن را برای شستشو به خشکشویی ببرید.

شستن لباس با آب داغ يا شستشوی لباس با آب داغ

شستن لباس با آب داغ يا شستشوی لباس با آب داغ

نکات منفی شستن لباس با آب داغ

مهمترین ایراد شستن لباس با آب داغ این است که آب داغ برای محیط زیست مضر است. چراکه انرژی زیادی برای گرم شدن آب مصرف می‌شود و مصرف زیاد انرژی هم به معنای آسیب رساندن به محیط زیست است.

آسیب رسیدن به البسه

نکته منفی بعدی درباره شستن لباس با آب داغ این است که آب داغ به تار و پود لباس و همچنین رنگ آن آسیب وار می‌کند. همچنین آب داغ باعث می‌شود برخی پارچه‌ها آب بروند و کوچک شوند.

نکته مهم دیگر درخصوص شستن لباس با آب داغ این است که از آن نباید برای شستشوی پارچه و لباس های ظریف استفاده شود. و منظور ما از لباس‌های ظریف ، لباس‌هایی همانند لباس های توری، لباس های ابریشمی و لباس های پشمی است. توصیه ما برای شستشوی این نوع البسه، شستن آنها در خشکشویی است. اگر بنا به هر دلیلی این لباسها را به خشکشویی نمی برید، سعی کنید لباسها را با دست و با آب سرد بشویید.