چکمه های چرمی را چگونه تمیز کنیم؟

حشراتی که لباس را سوراخ می کنند
۲۵ شهریور ۱۳۹۸
گفتگویی درباره معنا و پیام رنگ ها
۳۰ شهریور ۱۳۹۸

حالا دیگر چکمه های چرمی یکی از اجزاء جدایی ناپذیر کمد لباس های ما در زمستان شده است. همه مان دست کم یک جفت چکمه چرمی داریم که در پاییز و زمستان آن را به پا می کنیم. اگرچه چکمه های چرمی –البته آنها که از چرم اصل ساخته شده اند- بسیار بادوامند اما به هر حال این پاپوش های زیبا و گران قیمت به مراقبت و نگهداری ویژه نیاز دارند تا همیشه شیک و زیبا به نظر برسند.

زدودن گل از چکمه های چرمی

چالش ما و چکمه های چرمی وقتی آغاز می شود که چکمه هایمان گلی می شود. برای پاک کردن گل از چکمه، از مسواکی استفاده کنید که موهای متوسطی دارد. وقتی با مسواک باقی مانده های گل را از روی چکمه پاک کردید، از یک دستمال مرطوب استفاده کنید تا پاک و تمیز شود.

۱۰ نکته درباره خشکشویی کفش

در صورتی که خاک یا رد سفید باقی مانده از برف روی چکمه تان شدید و بیشتر بود، یک قاشق چای خوری از شوینده های ملایم را در دو فجان آب گرم حل کنید. یک پارچه کهنه را به این مایع آغشته و تمام بوت تان را با این پارچه تمیز کنید. بعد پارچه دیگری را در آب گرم بشویید و به وسیله آن، بوت را تمیز کنید. بعد هم اجازه دهید که چکمه در هوای آزاد خشک شود. فقط آن را در معرض نور مستقیم خورشید یا دیگر وسایل گرمایشی قرار ندهید.

چکمه های چرمی را چگونه تمیز کنیم؟

تمیز کردن داخل چکمه

ما کمتر به داخل چکمه های چرمی مان توجه می کنیم. در حالی که داخل چکمه ها بیشتر به توجه و مراقبت نیاز دارند. بیشتر چکمه ها آستری دارند که در صورت عدم توجه به آن می تواند به شدت کثیف و بدبو شود. درواقع اگر پاکی و تمیزی داخل چکمه های چرمی توجه نکنیم، آنها را به محل امنی برای رشد باکتری های بدبو و عوارض دیگری همچون قارچ در انگشتان پا تبدیل می کنیم.

برای اینکه داخل چکمه را از هرگونه کثیفی و آلودگی پاک کنید، از شوینده های قوی – مثل پودرهای آنزیم دار ماشین لباسشویی – استفاده کنید. شوینده شما از این رو باید قوی باشد که بتواند ذرات خاک و چربی به جای مانده از عرق پا را از بین ببرد و این کار از شوینده های ملایم برنمی آید. یک دستمال کهنه را در محول آب و شوینده مورد نظرتان فروببرید و دستمال را در دور تا دور چکمه بشکید. بعد داخل چکمه را با دستمالی که فقط با آب مرطوب شده تمیز کنید تا آن شوینده ها به کلی از چکمه زدوده شوند.

و اگر می خواهید کار از محکم کاری عیب نکند و ورود هرگونه باکتری به داخل چکمه را غیرممکن کنید، بهتر است داخل آن را با دستمالی که به آب و سرکه (یک فنجان آب و نصفه قاشق چای خوری سرکه) آغشته شده است، تمیز کنید. بعد هم بوت تان را در هوای آزاد بگذارید تا خشک شود.

اگر چکمه تان بوی بدی می دهد و می خواهید از شر بوی بد آن خلاص شوید، یک چهارم فنجان جوش شیرین را با کمی آب مخلوط و محلول نهایی را در داخل چکمه اسپری کنید. اجازه دهید این محلول یک شب در چکمه باقی بماند و بعد دوباره آن را در فضای باز بگذارید تا خشک شود.