مراقبت از لباس های جیر یا نگهداری پارچه های چرم مخمل

زبان، سرچشمه همه سو تفاهم هاست
۷ آبان ۱۳۹۷
شستشوی مرتب بالشت در خشکشویی و نحوه مراقبت از بالشت
۱۲ آبان ۱۳۹۷

مراقبت از جیر
مراقبت از لباس های جیر یا نگهداری پارچه های چرم مخمل کار چندان پیچیده و سختی نیست. اگر لباس ها یا کفش های جیر خود را به شیوه‌ای که در ادامه برایتان شرح می دهیم نگهداری کنید، کمتر مجبور خواهید شد که لباس جیر یا کفش جیر تان را برای شستشو به خشکشویی ببرید.
کارهای پیشگیرانه
در اولین گام برای مراقبت از لباس های جیر یا نگهداری پارچه های چرم مخمل خود ضروری است که در هنگام خرید کفش جیر یا لباس جیر ، یکی از آن اسپری های مراقبت از پارچه جیر را هم بخرید. چونکه این اسپری مراقبت از پارچه جیر ، مانع از آسیب‌های جدی به لباس جیر یا کفش جیر در برابر لکه های آب یا دیگر انواع لکه خواهد شد.

لباس های چرمی و راه های نگهداری و مراقبت از چرم

گام دوم اما خرید برس های مخصوص کفش یا لباس جیر است. استفاده مداوم از این برس باعث می‌شود که پارچه جیر حالت اولیه و کیفیت بالای خود را حفظ کند و لطافت پارچه از دست نرود.
اما مهمترین نکته برای مراقبت از لباس های جیر یا نگهداری پارچه های چرم مخمل این است که کفش جیر یا لباس جیر را در پلاستیک هایی که راهی برای ورود هوا ندارند، نگذارید. به جای استفاده از پلاستیکهای سرپوشیده باید البسه جیر را در رو بالشتی های قدیمی یا داخل ملافه بپیچید.
نکته آخر هم درباره مراقبت های پیشگیرانه لباس و کفش جیر این است که آنها را در مکانی خشک و تاریک نگهداری کنید چراکه نور و رطوبت باعث رشد قارچ و تخریب پارچه جیر می‌شود.

مراقبت از لباس های جیر – نگهداری پارچه های چرم مخمل

آسیب های ناشی از قطرات آب
به محض اینکه پارچه جیر خیس شد، باید آن را به کمک یک حوله لکه گیری و خشک کنید. سپس اجازه دهید که البسه جیر در هوای آزاد خشک شود. به یاد داشته باشید که جیر را هرگز با حرارت خشک نکنید چراکه حرارت به پارچه جیر صدمه می زند.
بعد از اینکه جیر خشک شد، با استفاده از برس مخصوص جیر بر روی پارچه، لباس یا کفش را به حالت و کیفیت اول آن بازگردانید.
اگر پارچه جیر لکه دار شد چه کار کنیم؟
اگر کیف و کفش جیر شما لکه‌دار شد، اصلا و ابدا تلاش نکنید تا لکه ها را خودتان در خانه از بین ببرید. همین اقدام منجر به ایجاد لکه های بیشتر می‌شود. در صورت لکه‌دار شدن کیف و کفش جیر بهتر است آن را به یک خشکشویی ببرید و درباره لکه ای که روی پارچه ایجاد شده به متصدی خشکشویی توضیحات کامل بدهید. در این صورت از هر نوع ریسک پاک نشدن لکه اجتناب کرده اید و مطمئن خواهید بود که لباس جیر یا کفش جیر تان را درست مثل روز اول دریافت می کنید.

چرا همیشه باید پتو، بالشت و ملافه ها را به بهترین خشکشویی تهران ببرید؟