۱۰ نکته درباره خشکشویی کفش

در مغازه خشک شویی
حقایقی درباره رخت چرک ها!
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
هزینه خشک شویی لباس عروس
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

۱۰ نکته درباره خشکشویی کفش

اینکه کفش هایتان را کجا و چگونه بشویید، یک مساله است و اینکه اساسا آیا می‌توانید آنها را بشویید یا خشکشویی کنید، مساله ای دیگر. بنابراین پیش از اینکه درباره خشکشویی کفش هایتان تصمیم بگیرید، به مشخصات اصلی آن مثل جنس و رنگ کفش دقت کنید. و سپس مطمئن شوید که اجازه شستن یا خشکشویی آن را دارید. این مشخصات را در کفش های مارک و خارجی می توانید در داخل کفش و زیر زبانه آن پیدا کنید. درباره دیگر کتانی‌ها یا کفش ها هم از متصدی خشکشویی سوال کنید.

نکاتی درباره خشکشویی کفش

  • قبل از اینکه کفش ها را به خشکشویی بسپارید یا خودتان در خانه تمیزشان کنید، بند کفش ها را بیرون بیاورید و جداگانه بشویید.
  • برای از بین بردن بوی بد کفش، از کمی جوش شیرین استفاده کنید. البته پیش از آنکه جوش شیرین را داخل کفش بریزید، مطمئن شوید که کفش، کاملا خشک است. اجازه دهید یک شب به همان صورت باقی بماند و بعد جوش شیرین ها را با تکان دادن کفش یا استفاده از یک دستمال خشک خارج کنید. در نهایت کفش ها را برای چند ساعت در معرض هوای آزاد قرار دهید.
  • کتانی های شما بیشتردر معرض کهنگی و از کارافتادگی هستند. اما تمیز کردن و شستشوی منظم آنها کمک میکند که بیشتر عمر کنند.
    کتانی ها معمولا از مواد اولیه متفاوتی تشکیل شده اند؛ موادی که هر کدام به شیوه خاصی از تمیز کردن نیاز دارند. از این رو دو راه دارید یا از همان ابتدا کتانی هایتان را به خشکشویی ببرید یا اینکه در هنگام شستن آنها از تمیزکننده یا اسپری ای استفاده کنید که ضرری برای پلاستیک، پارچه و چرم نداشته باشد.
درباره خشکشویی کفش بيشتر بدانيم

درباره خشکشویی کفش بيشتر بدانيم

  • هنگامی که کتانی ها و همچنین کفش های پارچه ای تان خشک و تمیز هستند، تمام سطح کفش را به کمک یک اسپری ضد آب اسپری کنید. این کار باعث می شود کفش هایتان در آینده دیرتر کثیف شوند.
  • برای اینکه به کفش های چرم تان فرصت بیشتری برای سواری دادن بدهید، آنها را به طور مرتب واکس بزنید.
  • در صورتی که می خواهید کتانی هایتان را در ماشین لباسشویی بشویید، اولا از شوینده های ملایم استفاده کنید و ثانیا درجه ماشین را روی ملایم و آرام قرار دهید.
  • اگر کتانی تان سفید است و میخواهید آن را با دست بشویید، می توانید از ترکیب یک دوم فنجان سرکه سفید یا کمی آب لمیو و مقداری شامپو برای سفید و تمیز کردن آنها استفاده کنید. 

خودمان سفید کننده های طبیعی بسازیم

  • هرگز از سفید کننده ها برای کتانی، گیوه یا کفش های پارچه ای تان استفاده نکنید.
  • از آنجاکه درست خشک نشدن البسه و کفش، بزرگترین مانع شستشوی آنها در خانه است، و از آنجاکه زندگی آپارتمان نشینی اجازه نمی دهد البسه و کفش هایمان را به سرعت خشک کنیم، شستن کتانی ها یا کفش های پارچه ای در فصل زمستان، یک ریسک بزرگ به حساب می آید. این ریسک را نکنید و کفش تان را از هر جنس و نوعی که هست به خشکشویی ببرید.

در پایان راهنمای کامل نگهداری و شستشوی کفش های جیر را بخوانید.

1 Comment

  1. ویدائو گفت:

    خیلی عالی بود.لایک داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.