شوینده های ملایم را بشناسیم

سوتین و نکات ریز خانه داری
می توانیم سوتین را در ماشین لباسشویی بشوییم؟
۲۷ بهمن ۱۳۹۷
شستشوی البسه و جلوگیری از رنگ پس دادن لباس ها
چگونه می‌توان از رنگ دادن لباس ها به يكدیگر پیشگیری کرد
۱ اسفند ۱۳۹۷

اگر مطالب خشکشویی ناتا را دنبال کرده باشید، می‌دانید که ما برای بسیاری از لباسها، استفاده از شوینده های ملایم را توصیه کرده‌ایم. در این مطلب به طور خاص به این مساله می‌پردازیم که شوینده های ملایم چیستند و چه خصصویاتی دارند. 

نکته اول درخصوص شناخت شوینده های ملایم این است که بدانید صابون ها و مواد شوینده ملایم مایع تا حدودی متفاوتند.
البته هر دو از ماده سورفاکتانت تشکیل شده اند. این ماده کمک می‌کند که سطح پارچه در اثر شستشو و از بین بردن چربی‌ها و کثیفی‌ها کمتر آسیب ببیند. همچنین سورفاکتانت باعث می‌شود که چربی و گرد و خاک زودتر از بین برود و آب کشی لباس‌ها هم راحت‌تر باشد. صابون ها و مواد شوینده ملایم مایع از نوعی چربی و مواد تند و تیزی همانند آب قلیایی تشکیل شده‌اند. شوینده های ملایم مواد شوینده مایع شوینده های لباس مواد شوینده شوینده های قابل اطمینان

اما تفاوت این دو در این است که صابون ها از چربی طبیعی حیوانی یا روغن گیاهی ساخته شده‌اند. در حالی که مواد شوینده مایع از منابع مصنوعی همانند فراورده های نفتی گرفته شده‌اند. با همه اینها، مواد شوینده مایع زیادی هم در بازار یافت می‌شوند که از فراورده‌های مصنوعی ساخته نشده‌اند. بنابراین خط کشی ثابت و صد در صدی بین صابون های شوینده لباس و مواد شوینده مایع نمی‌توان قائل شد.

شوینده های ملایم چيستند

شوینده های ملایم چيستند

مواد شوینده ملایم و صابون های شوینده شوینده های ملایم مواد شوینده مایع شوینده های لباس مواد شوینده شوینده های قابل اطمینان
با این تعاریف و تفاسیر، شامپوها جزو شوینده های قابل اطمینان و ملایمی محسوب می شوند. شامپوها می توانند چربی و کثیفی را از بدن و موها پاک کنند. همچنین می‌توان از آنها برای شستن و تمیز کردن پارچه های ظریفی مثل لباس های ابریشمی یا لباس های پلی استر استفاده کرد.
شاید عجیب باشد اما مایع های ظرفشویی هم جزو شوینده های ملایم محسوب می‌شوند. و اگر بپرسید کدام مارک ها بهترین گزینه برای شستشوی لباس هستند، توصیه می‌کنیم برندهایی را بخرید که سازگار با محیط زیست هستند. شوینده های سازگار با محیط زیست، بسیار ملایم هستند و به لباس هایتان آسیب وارد نمی کنند.

اشتباهات رایج در هنگام شستشوی لباس ها
شوینده های بی بو و بی رنگ شوینده های ملایم مواد شوینده مایع شوینده های لباس مواد شوینده شوینده های قابل اطمینان
همچنین شوینده های لباس که مایع هستند نیز به نوعی شوینده ملایم محسوب می‌شوند. برخی از شوینده های لباس هم هستند که اساسا برای شستن پارچه های ظریف ساخته شده‌اند. در بازار نیز تحت عنوان شوینده لباس های خاص شناخته می‌شوند.این شوینده ها معمولا هیچ نوع رنگ یا بویی ندارند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که شوینده های معطر ، شوینده های رنگی و همچنین شوینده های حاوی رنگدانه های پاک کننده جزو شوینده های ملایم به حساب نمی‌آیند. در حقیقت، شوینده های رنگی و شوینده های معطر باعث ایجاد حساسیت های پوستی، خارش های پوستی و دیگر انواع بیماری در افرادی می‌شوند که پوست حساس دارند.

نكته آخر اينكه اگرچه همچنان پودرهای ماشین لباسشویی به صورت سنتی تولید و به بازار عرضه می‌شوند، بسیاری از برندها محصولات تازه ای را به بازار عرضه می‌کنند که به بی رنگ و بی بو بودن شناخته می‌شوند. شما می‌توانید با کمی دقت در ترکیبات این نوع محصولات، شوینده های ملایم را بشناسید و در منزل استفاده کنید.

چرا بهتر است لباس هايمان را به خشك شويي بدهيم؟ يا مزاياي خشك شويي لباس در يك نگاه