کف ماشین لباسشویی و دلایل ایجاد آن

سایت خشکشویی ناتا
چه خوب است مشتری هم خوش قول باشد
۳ فروردین ۱۳۹۸
خشک شویی کفش های جیر
کفش جیر را چگونه تمیز کنیم؟
۱۲ فروردین ۱۳۹۸

اگر در هنگام شستشوی البسه با کف ماشین لباسشویی مواجه می‌شوید، این امکان وجود دارد که لباسها خوب شسته و تمیز نشوند. حتی ممکن است نیاز به شستشوی دوباره آنها باشد. اما چه چیزی باعث ایجاد کف ماشین لباسشویی می‌شود؟ چرا ایجاد کف ماشین لباسشویی آزاردهنده و مشکل زاست؟ و چه کاری می‌توان درخصوص کف ماشین لباسشویی انجام داد؟

پیش از شروع مطلب باید بدانیم که چرا و چگونه کف ماشین لباسشویی مانع از شستشوی خوب البسه می‌شود. حقیقت آن است که پروسه یک شستشوی خوب در صورتی انجام می‌شود که لباسها چنگ زده شوند. و چنگ خوردن لباس ها در ماشین لباسشویی با سابیده شدن یک لباس به لباس دیگر اتفاق می‌افتاد. اما وقتی لایه عظیمی از کف در درون ماشین لباسشویی تشکیل می‌شود، این کف ها همانند یک لایه بازدارنده عمل می‌کنند و مانع از سایش البسه به یکدیگر می‌شوند.

چرا ایجاد کف ماشین لباسشویی آزاردهنده و مشکل زاست؟

چرا ایجاد کف ماشین لباسشویی آزاردهنده و مشکل زاست؟

به علاوه ماشین لباسشویی شما این میزان زیاد از آب و کف را در طول شستشو تشخیص می‌دهد و حتی ممکن است زمان شستشو را تا رفع کف ماشین لباسشویی طولانی کند. در این صورت، زمان آبکشی لباسها می‌تواند تا ۲۵ دقیقه هم طول بکشد. اتفاقی که به معنای مصرف ۱۰ گالون آب اضافی است. و اگر این روند ادامه دار باشد، می‌تواند قدرت پاک کنندگی ماشین لباسشویی را هم در دراز مدت تحت تاثیر قرار دهد.

مزایا و معایب شستشوی لباس با آب داغ یا چالش آب داغ!

از سوی دیگر کف اضافی می‌تواند نهایتا به این منجر شود که تمام چرک و آلودگی البسه به طور کامل پاک نشوند. اتفاقی که می‌تواند به ایجاد بوی بد و کارکرد ناقص ماشین لباسشویی هم منجر شود. چراکه آبکشی را هم با اختلال مواجه می‌کند و چرک و آلودگی را هم در ماشین لباسشویی باقی می‌گذارد.
اما مشکل بزرگتری که با کف ماشین لباسشویی می تواند رخ دهد، ایجاد اختلال در مرحله تخلیه آب و پمپاژ درست آب است.

کف ماشین لباسشویی چگونه ایجاد می‌شود؟

عمومی ترین و شایع ترین دلیل ایجاد کف بیش از حد، ریختن بیش از اندازه مواد شوینده در ماشین یا استفاده از مواد شوینده بدون کیفیت است. برخی از مواد شوینده حاوي مواد اضافه ای هستند که ایجاد کف را کنترل مي کنند و آن را به سطح مطلوبی مي رسانند. بنابراین می‌توان با چک کردن جزئیاتی که بر روی مواد شوینده درج شده، به درکی نسبی از کیفیت مواد شوینده برسید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.