بهداشت در خشک شویی خانگی

آسیب ناشی از آب بر لباس یک خشکشویی خوب
آسیب ناشی از آب بر لباس
۲۰ بهمن ۱۳۹۷
خشکشویی خوب در خیابان سهروردی
چیزهایی که روح و روان آدم را فرسایش می‌دهند
۲۴ بهمن ۱۳۹۷

بهداشت در خشک شویی خانگی
هرکجا که گرما و رطوبت هست، امکان رشد و تکثیر کپک و قارچ نیز وجود دارد. و خشکشویی های خانگی، دیوارهایی که ماشین لباسشویی را در دل خود جای داده اند، بهترین مکان را برای رشد کپک ها فراهم میکند. کپک ها ساختار بسیار مخربی دارند و سلامتی شما را به خطر می اندازند، اگرچه که پشت ماشین لباسشویی باشند و نه در بشقاب غذای تان. در حقیقت کپک ها ایجاد آلرژی می کنند و دقیقا به همین علت باید جلو رشد سریع آنها را بگیرید.

حفظ خشکشویی خانگی از کپک و قارچ
قدم اول در مسیر حفظ سلامت خانه، پیشگیری است. کارهایی که به واسطه آنها هرگز شاهد شکل گیری و رشد کپک ها نباشید. برای پیشگیری ابتدا باید گرما و رطوبت را در خشک شویی خانگی خود دور كنيد.

واشر و رشد قارچ
البسه را پس از شستشو بلافاصله از ماشین لباسشویی خارج کنید و آن را روی طناب پهن کنید. البسه مرطوب و خیس به سرعت می توانند باعث تکثیر و رشد کپک شوند. مساله بدتر آن است که اگر شما متوجه ایجاد کپک ها روی لباس نشوید و لباستان را در قفسه لباسها قرار دهید، میکروب های دیگری در خشک شویی خانگی و دیگر البسه تان رشد و مشکلات عدیده دیگری را برای سلامت‌تان ایجاد می‌کنند.

به همین دلیل هم هست که باید به طور منظم راه‌های ارتباطی شلنگ و ماشین لباسشویی و همچنین لوله‌ها با سینک موجود در خشک شویی خانگی تان را بررسی کنید. هرگونه نشت آب می‌تواند در بلندمدت منجر به ایجاد کپک و قارچ در عایق پشت دیوار شود. اگر هرگونه لکه بنفش یا سیاه بر روی دیوار مشاهده کردید، به سرعت دست به کار شوید. ابتدا با یک دستمال خشک، محل نشت را خشک کنید و سپس با یک لوله کش داخلی تماس بگیرید.

بهداشت در خشک شویی خانگی

بهداشت در خشک شویی خانگی

این اتفاق برای خانواده هایی که در خشک شویی خانگی خود ماشین های لباسشویی‌ای دارند که در ماشین از جلو باز می‌شود، بیشتر می‌تواند رخ دهد. این نوع ماشین‌ها قابلیت بیشتری برای پناه دادن به میکروب ها و قارچ ها دارند. هرچند که باز گذاشتن مداوم در ماشین لباسشویی، احتمال بروز چنین مسائلی را کاهش می دهد.

اگر خشک کن دارید، فیلتر خشک کن نیز میتواند یکی از فاکتورهایی باشد که به ایجاد قارچ و کپک می‌انجامد. فیلتر را به طور مداوم بررسی کنید، پرزها را از آن جدا کنید و مطمئن شوید که فیلتر به درستی سر جای خود قرار گرفته است.

درحقیقت فیلترهای خشک کن در خشک شویی خانگی بسیار حساس هستند. طوری که عده ای از کارشناسان تاکید می‌کند که این فیلترها بعد از هر بار شستشوی لباس، تمیز شوند تا هم خشک کن به درستی کار کند و هم سلامت در خشک شویی خانگی حفظ شود.