چگونه کف ماشین لباس شویی را کم کنیم؟

شیک پوشی زنانه
خانم های شیک پوش بخوانند
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
نگهداری درست از جین
رازهایی درباره نگهداری درست از جین
۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

پیش از این درباره دلایل ایجاد کف ماشین لباس شویی صحبت کرده‌ایم. در این مطلب قصد داریم به شیوه هایی بپردازیم که با به کار بستن آنها می توان میزان کف ماشین لباسشویی را کاهش داد.
نخستین کاری که برای کاهش کف ماشین لباس شویی انجام دهید این است که از شوینده ای باکیفیت برای شستن لباس هایتان در ماشین لباسشویی استفاده کنید.

در همین راستا اینکه بدانید برای چه میزان لباس، چه مقدار پودر یا مایع شوینده لباس در ماشین لباسشویی بریزید، اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر میزان های استفاده از پودر شوینده را نمی‌دانید، بهتر است از قرص های مخصوص ماشین لباسشویی استفاده کنید که قبلا میزان مناسبی از پودر در آنها پیش بینی و بسته بندی شده است. شیوه دیگر هم این است که از در مایع شوینده برای اندازه گیری میزان مناسبی از مواد شوینده برای البسه تان کمک بگیرید. این درها دید خوبی برای اندازه گیری میزان پودر لباسشویی به شما می دهند.

چگونه کف ماشین لباس شویی را کم کنیم؟

چگونه کف ماشین لباس شویی را کم کنیم؟

یکی دیگر از راه هایی که به کاهش کف ماشین لباس شویی شما کمک می کند، این است که از به کارگیری مواد شوینده ای که سازگار با محیط زیست نیستند یعنی خاصیت HE ندارند در ماشین هایی که سیستم آبکشی HE دارند، خودداری کنید. به این دلیل که مواد شوینده معمولی بدون خاصیت HE، طوری طراحی شده اند که آبکشی لباس های شسته شده با آن به آب بیشتر و پرقدرت تری نیازمند هستند. در این میان از آنجاکه ماشین های لباسشویی ای که ویژگی HE دارند، طراحی شده اند تا آب و برق و اساسا انرژی کمتری استفاده کنند، لباسها را خوب آب نمی کشند و کف اضافه خود را به بیرون از ماشین لباسشویی هدایت می کنند.

سختی آب و ایجاد کف ماشین لباس شویی

شاید به نظرتان عجیب بیاید اما فقط کیفیت ماشین لباس شویی و کیفیت پودر شوینده نیست که در ایجاد، عدم ایجاد و میزان کف ماشین لباس شویی موثر است. عوامل دیگری همچون سختی آب شهر نیز در وقوع این مشکل تاثیرگذار است. به این صورت که اگر سختی آب خیلی زیاد نباشد، می توان برای شستن البسه در ماشین لباسشویی از مواد شوینده بیشتری استفاده کرد. اما در جاهایی که سختی آب زیاد است، در میزان استفاده از پودر شوینده دقت بیشتری باید به خرج دهیم.

یا مثلا اگر از محصولاتی که میزان سختی آب را کم میکند در لوله های آب داغ استفاده میکنید، باید بدانید که میزان کف ماشین لباس شویی تان افزایش خواهد داشت.
راه حل دیگر برای مبارزه با ایجاد کف ماشین لباس شویی این است که در زمان آبکشی البسه، استفاده از مقداری نرم کننده لباس است. بهترین زمان هم برای افزودن نرم کننده لباس وقتی است که ماشین می خواهد وارد مرحله آبکشی البسه شود.