معایب و مزایای شوینده های مایع و پودرهای شوینده

خشک شویی کفش های جیر
کفش جیر را چگونه تمیز کنیم؟
۱۲ فروردین ۱۳۹۸
چیزهایی که خشک شویی ها به شما نمی گویند!
چیزهایی که خشک شویی ها به شما نمی گویند!
۱۷ فروردین ۱۳۹۸

معایب و مزایای شوینده های مایع و پودرهای شوینده

تقریبا همه ما به دنبال راه هایی هستیم تا عمر ماشین لباسشویی خانه مان را بیشتر کنیم. گروهی با سپردن لباس هایشان به خشک شویی و گروهی هم با تمهیداتی دیگر از جمله انتخاب بهترین ماده شوینده. انتخاب یک ماده شوینده مناسب عمر ماشین لباسشویی را افزایش می‌دهد. اما سوال این است که کدام مارک یا کدام شوینده، بهترین است؟

در حال حاضر، شوینده های مخصوص ماشین لباسشویی شامل دو دسته پودر ماشین لباسشویی و مایع ماشین لباسشویی می‌شود. هر دو مورد هم حاوی مواد فعالی هستند که لباسها را تمیز می کند. به همین دلیل می‌خواهیم در این مطلب به بررسی نکات مثبت و منفی هر کدام بپردازیم. با دانستن این نکات، هر مصرف کننده به خوبی می‌داند که کدام ماده برای البسه و برای ماشین لباسشویی اش مناسب تر است.

مزایا و معایب شوینده های مایع برای ماشین های لباسشویی

یکی از مزایای شوینده های مایع این است که مواد تمیز کننده قبلا حل شده‌اند بنابراین هیچ ردی از رسوب در ظرف مواد شوینده باقی نمی‌گذارند.
یکی دیگر از مزایای شوینده های مایع این است که این مواد قابلیت این را دارند که برخی از لکه ها را پاک کنند.
شوینده های مایع همچنین قادرند به راحتی و به سرعت در آب سرد حل شوند. این از جمله مزایای شوینده های مایع محسوب می‌شود چراکه زیاد انرژی مصرف نمی‌کنند.

معایب و مزایای شوینده های مایع و پودرهای شوینده

معایب و مزایای شوینده های مایع و پودرهای شوینده

در برابر این مزیت‌ها، شوینده های مایع معایبی هم دارند که به نفع محیط زیست نیست. به عنوان مثال بسته بندی شوینده های مایع با ظروف پلاستیکی است و پلاستیک هم با منافع زیست محیطی در تضاد و تخالف است.
عیب دیگر شوینده های مایع این است که این شوینده ها معمولا گران قیمت هستند و تهیه آنها برای یک خانواده چهار نفره چندان مقرون به صرفه نیست.

مزایا و معایب پودرهای شوینده

پودرهای شوینده ارزان تر از شوینده های مایع هستند. آنها همچنین در پاکت مقوایی بسته بندی می‌شوند که سازگار با محیط زیست است و قابلیت این را دارد که بازیافت و دوباره از بسته بندی آنها استفاده شود.
از سوی دیگر چون پودرهای شوینده ماشین لباسشویی حاوی ماده Surfactant هستند، اثر بلندمدت تری را روی لباس می‌گذارند. یعنی لباسی که با پودر شوینده شسته شود، دیرتر کثیف می‌شود.

اما پودرهای شوینده معایبی هم دارند. به عنوان مثال اگر مقدار زیادی از پودرهای شوینده را برای شستشوی البسه به کار ببرید، می‌توانید باقی مانده های پودر را روی لباستان مشاهده کنید. این ایراد بدان معناست که به یک دور اضافه تر برای آبکشی البسه نیاز دارید.
ایراد دیگر پودرهای شوینده ماشین لباسشویی این است که پودر در آب گرم بهتر حل می‌شود. استفاده از آب گرم هم به معنای صرف انرژی بیشتر و پول اضافه تر برای پرداخت قبض و آسیب رساندن به محیط زیست است.