پاسخ خشک شویی ناتا درباره رنگ پس دادن لباس

راهنمای اتو کردن لباس ها اتو کردن لباس های کتان اتوی لباس های ساتن 
راهنمای اتو کردن لباس ها
۲۲ دی ۱۳۹۷
چروک لباس و نکات شیک پوشی برای آقایان و خانم ها
با چروک لباس خداحافظی کنید
۲۶ دی ۱۳۹۷

پاسخ خشک شویی ناتا درباره رنگ پس دادن لباس
تقریبا همه ما از اینکه لباسی رنگ پس دهد، بیزاریم. به این نکته در خرید البسه مان توجه می‌کنیم با این حال باز هم این اتفاق رخ می‌دهد. و بدتر از همه هم این است که هیچ وقت دلیل رنگ پس دادن لباس ها را متوجه نمی‌شویم. در این مطلب خشک شویی ناتا تلاش کرده تا سوالات مشتریانش را درباره رنگ پس دادن لباس پاسخ دهد.

* سوال: چندی پیش یک ساک دستی صورتی و بنفش خریدم که برچسب ساخت هند را داشت. از آنجاکه به نظرم کمی سفت و خشک بود، آن را آبکشی کردم. روی برچسب مراقبت از کیف نوشته شده بود با دست و با آب سرد شسته شود. من هم به این دستورالعمل پایبند بودم اما کیف رنگ داد و حالا هم اگر مرطوب شود، رنگ پس می دهد. لطفا مرا راهنمایی کنید.

پاسخ خشک شویی ناتا 
متاسفانه بسیاری از البسه و به طور کلی محصولات ساخته شده در هند این مشکل را دارند. رنگ پس دادن ساک دستی شما به این دلیل است که ساک، به خوبی و به درستی رنگ نشده است. چاره این است که ببنید اگر ساک دستی از الیاف طبیعی همانند کتان درست شده، از شیوه های ثبات رنگ استفاده کنید. به کارگیری موادی همانند Retayne این امکان را به شما می دهد که معمولا در خشک شویی ها یافت می شود.

پاسخ خشک شویی ناتا درباره رنگ پس دادن لباس

پاسخ خشک شویی ناتا درباره رنگ پس دادن لباس

* سوال: پارچه شلوار آجری من – متشکل از پلی استر، ویسکوز و الاستان- دچار مشکل بزرگی شده است. اگرچه آن را دو سه بار بدون بروز هیچ مشکلی شستم، در مرتبه آخر، کمرنگ به نظر میرسد یا آثار بقایای مایع سفیدکننده روی آن مشاهده می شود. درواقع نمیتوانم تشخیص دهم که این اتفاق در اثر رنگ رفتگی شلوار رخ داده یا مایع سفیدکننده. اما این بخش عمده ای از شلوار دچار تغییر رنگ شده یعنی یا سایه ای از رنگ روی آن مشاهده می شود یا زیادی پررنگ است! سوال من این است که کدام یک باعث این اتفاق شده؟ و اینکه آیا راهی برای احیای شلوار وجود دارد تا رنگ آن به حالت اولیه بازگردد؟

پاسخ خشک شویی ناتا 
بدون اینکه شلوار را به خشک شویی ناتا بیاورید، دلایل اصلی این مشکل را نمی توانیم تشخیص دهیم. آنچه از توضیحات شما فهمیده می شود، ایجاد مشکل بر اثر استفاده از سفید کننده است. به هر حال رنگ اصلی شلوار با یک شستشوی دیگر به حالت عادی بازنمی گردد. به این ترتیب تنها پیشنهاد ما به شما رنگرزی دوباره شلوار است.

* سوال: همسرم شلوارهای جین آبی تیره خریده است و آنها را بارها شسته است با این حال هنوز هم رنگ پس می‌دهند. جالب این است که جین ها کمرنگ نمی‌شوند اما در هر بار شستشو رنگ پس می‌دهند و این باعث می‌شود که نتوانم هر بلوزی را با این جین ها به تن کنم. از آنجاکه این شلوارها جین استرج هستند، توصیه می‌کنید که از ماده Retayne برای ثبات رنگ شلوارها استفاده کنیم؟ درواقع می‌خواهم بدانم استفاده از این ماده برای ثبات رنگ پارچه مفید خواهد بود یا نه؟

پاسخ همه سوالاتی که درباره رنگرزی لباس در خشکشویی ناتا باید بدانید
پاسخ خشک شویی ناتا
متاسفانه راهی برای فهمیدن این موضوع جز امتحان کردن این ماده وجود ندارد. چیزی که از آن مطمئنیم این است که Retayne روی پارچه های کتان خیلی خوب جواب می‌دهد. از سوی دیگر چون در جین‌های استرج از مقدار کمی الاستین استفاده شده، بعید است که ماده Retayne روی شلوارهای شما به خوبی عمل کند و نتیجه رضایت بخشی بگیرید. بنابراین توصیه ما این است که یک بار این ماده را روی پارچه امتحان کنید. اگر جواب داد که چه بهتر، اگر نه، ماده را در خشکشویی خانگی تان نگاه دارید چراکه به هرحال در شرایط دیگری از آن استفاده خواهید کرد.

* سوال: اخیرا یک لباس سه تکه‌ای صورتی خریده ام که بعد از دو بار شستشو، لباس های سفید دیگر را رنگی کردند. چگونه می‌توانم از وقوع دوباره این اتفاق پیشگیری کنم؟

پاسخ خشک شویی ناتا
دوست دارم به شما توصیه کنم که از ماده Retayne استفاده کنید. اما انجام این کار بستگی به این دارد که لباسهایتان از چه جنس پارچه‌ای هستند. چراکه ماده Retayne تنها روی پارچه هایی که الیاف طبیعی دارند، عمل می کند. در عین حال، برخی از پارچه ها که لباس شما هم می‌تواند یکی از آنها باشد، به درستی رنگ نشده‌اند. که اگر اینطور باشد، به هیچ وجه نمیتوان از رنگ پس دادن دوباره آن جلوگیری کرد.