توصیه خشک شویی ناتا درباره شستشوی لباس های کتان

اشتباهات رایج در هنگام شستشوی لباس ها
۱۵ دی ۱۳۹۷
شستشوي لباس ريون در خانه یا در خشک شویی ؟
شستشوي لباس ريون در خانه یا در خشک شویی ؟
۱۹ دی ۱۳۹۷

توصیه خشک شویی ناتا درباره شستشوی لباس های کتان و مراقبت لباس کتان
از آنجاکه پارچه کتان از الیاف طبیعی تشکیل شده و با پوست بدن سازگار است، همه ما تمایل بیشتری به پوشیدن لباسهای کتانی داریم. بنابراین دانستن همه چیز درباره مراقبت لباس کتان بسیار مهم است.

از سوی دیگر چیزهای بسیار زیاد دیگری هم هستند که از پارچه کتانند. رومیزی ها، لباس های یکسره کودکان و جین های کتانی ای که بسیاری از ما می پوشیم. اگرچه مقاومت بالا و قیمت مناسب لباس های کتان، از جمله مزایای این پارچه ها برای این هستند که مدام بخریمشان و از آنها استفاده کنیم، در عین حال لازم است شیوه های درست شستشو و مراقبت از پارچه های کتان را هم بدانیم و به کار ببریمشان. به خصوص که با مراقبت لباس کتان به نو ماندن و زیبا ماندن لباس های کتان هم کمک می کنیم.

خبر خوشحال کننده آن است که پارچه های کتان صد در صد قابل شستشو در ماشین لباسشویی هستند. با این حال توصیه خشک شویی ناتا این است که قبل از اقدام به شستشو همیشه برچسب مراقبت از لباس را با دقت بخوانید. چراکه برخی البسه موادی دارند که کمک میکنند پارچه کتان شکل ظاهری و ساختارش را بهتر و زیباتر حفظ کند. در این صورت، ممکن است که شستشوی لباس های کتان با ماشین لباسشویی گزینه مناسبی نباشد؛ مثال ساده اینگونه موارد هم موادی هستند که در تزئینات یا اکسسوری ژاکت ها یا کت به کار گرفته می شود.

نکته مهم دوم در مراقبت از لباس کتان ، آگاهی از ویژگی های این نوع پارچه است. باید همواره متوجه باشید که پارچه های کتان، اگر لکه دار شوند، از بین بردن لکه شان خیلی سخت است. همچنین اگر این پارچه ها از پارچه دیگر رنگ بگیرند، از بین بردن و زدودن رنگ آنها تقریبا غیرممکن است. مگر اینکه به توصیه خشک شویی ناتا توجه کنید و لباس رنگ گرفته را به سرعت به خشکشویی و متخصص این امر بسپارید. همچنین توصیه خشک شویی ناتا این است که در صورت لکه دار شدن لباس کتان، آنها را در خانه نشویید. به خصوص اگر لباسی که لکه دار شده، رنگی، مشکی یا خاکی باشد.

توصیه خشک شویی ناتا درباره شستشوی لباس های کتان

توصیه خشک شویی ناتا درباره شستشوی لباس های کتان

دیگر توصیه خشک شویی ناتا برای مراقبت لباس کتان ، پرهیز از شستشوی البسه کتان با آب داغ است. آب داغ با پارچه کتان سازگار نیست و این کار به کوچک شدن لباس کتان منجر می شود.

نکته دیگر آنکه پارچه های کتان با پوشیدن مداوم کش می آیند و بزرگ می شوند. پارچه های کتان مدام به بدن چسبیده اند، مثل لباس‌های زیر یا لباس‌های خواب که زود تغییر سایز می‌دهند. بنابراین آب ملایم، بهترین گزینه برای شستشوی البسه کتان و پیشگیری از کوچک و بزرگ شدن آنهاست. لذا توصیه خشک شویی ناتا برای مراقبت از لباس های کتان این است که از آب ملایم و خنک برای شستشوی لباس های کتان استفاده کنید. چراکه آب خنک از محو شدن رنگ پارچه کتان چه این پارچه ها روشن باشند چه تیره جلوگیری می کند.