رنگرزی لباس در مغازه خشک شویی

مزایای خشکشویی در مقایسه با شستشوی خانگی
۱۶ مهر ۱۳۹۷
برخی مشتری های خشکشویی در خاطرم می مانند
۲۱ مهر ۱۳۹۷

رنگرزی لباس در مغازه خشک شویی ناتا
رنگرزی لباس اگرچه امروز در مغازه خشک شویی صورت می گیرد اما در گذشته یکی از کارهایی بوده که توسط کارخانه های لباسشویی انجام می شده است. مغازه خشک شویی اي كه حدود ۵۰ سال قبل فعال بودند، لباس ها را به مسئول جمع آوری البسه کارخانه می سپردند و بعد از انجام عملیات، البسه دوباره به مغازه خشک شویی فرستاده می شدند.
به تدریج که ایران صنعتی، و ماشین های صنعتی گوناگون با کاربردهای متفاوت وارد ایران شد، ماشین های خشکشویی مدرن هم وارد کشور شدند و از آن زمان به بعد، خشک شویی ها در زمینه های متفاوتی مستقل شدند و همه کارهای مربوط به شستشو و خشک شویی را در داخل مغازه خشک شویی انجام می داددند.
اگرچه این کار، عملیات بسیار پرحاشیه ای محسوب می شود اما رنگرزی لباس ها در مغازه خشک شویی پذیرفته می شود. رنگرزی لباس از این نظر پرحاشیه است که تصور مردم از این عملیات متفاوت از آن چیزی است که در واقعیت اتفاق می افتد.

رنگرزی لباس در مغازه خشک شویی

اما اینکه چه لباس هایی را می توان و کدام البسه را نمی توان رنگ کرد، موضوعی است که حیطه بسیار وسیعی دارد و مشخص کردن مرزهای آن گسترده است. برای روشن شدن پاسخ این سوال لازم است بدانیم که کل عملیات رنگرزی لباس در حرارت بسیار زیاد انجام می شود. یعنی در روشهای قدیمی رنگ کردن البسه در مغازه خشک شویی ، گرمایی حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ درجه به لباس داده می شد و این دما هم اکنون بیشتر هم هست چون رنگ را با فشار بخار روی لباس می نشانند. اما به طور کلی می توان گفت که لباس هایی که پنبه یا کتان بیشتری دارند، بیشتر از سایر لباس ها قابلیت این را دارند که رنگ بگیرند و یا رنگ پس دهند.
بدترین لباسها برای رنگرزی، لباس هایی هستند که از جنس پلی استر دوخته شده اند، یعنی لباس هایی از جنس پارچه های ساتن و… هستند.
نکته مهمی که در رنگرزی لباس باید در نظر بگیرید این است که پیش از اینکه خودتان در خانه اقدام به رنگ زدن لباس می کنید یا پیش از استفاده از سفارش آنلاین خشکشویی ناتا حتما با متصدیان مغازه خشک شویی مشورت کنید. از خشکشویی ناتا بپرسید که آیا لباس مورد نظر شما قابلیت رنگرزی مجدد دارد یا نه و اینکه در پایان عملیات، نتیجه ای خوبی حاصل خواهد شد یا نه.