چیزهایی که خشک شویی ها به شما نمی گویند!

معایب و مزایای شوینده های مایع و پودرهای شوینده
معایب و مزایای شوینده های مایع و پودرهای شوینده
۱۴ فروردین ۱۳۹۸
لباس مناسب برای محل کار
نکاتی درباره لباس مناسب برای محل کار
۱۹ فروردین ۱۳۹۸

حرفه خشکشویی مثل تمام کارهای تخصصی دیگر، رمز و رموزی دارد که برای مشتری ها ناشناخته است. مشتریان این شغل را هم همانند دیگر شغل ها از بیرون تماشا می‌کنند و چیزی از مشکلات یا مزایای خشک شویی ها نمی‌دانند. اخیرا یک وب سایت، فهرستی از این راز و رمزها را منتشر کرده که برخی از آنها را در ادامه می‌خوانید.

خشک شویی ها و لباس های چرمی

خشک شویی ها به شما می‌گویند لباسهای چرمی‌تان را در طول بهار یا تابستان برای شستشو بیاورد. متصدیان خشکشویی این را می‌گویند چون نیمی از درآمد خشک شویی ها طی سه ماه پاییز به دست می‌آید. بنابراین در سه ماهه نخست سال، کارشان سنگین نیست و وقتی کاپشن های چرمی در طول پاییز به مغازه هایشان سرازیر می‌شود، مجبورند بیشتر کار کنند یا مشتری را برای تحویل البسه شان بیشتر معطل کنند!

همه کارها و سفارش ها در داخل خشکشویی انجام می‌شود!

اگر خشکشویی ای هست که ادعا می‌کند تمام سفارش ها را در داخل مغازه اش انجام می‌دهد، یا دروغ می‌گوید یا کارش به اندازه کافی خوب نیست. درحقیقت تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد از خشک شویی ها هستند که همه نوع تخصصی از جمله رنگ کردن لباس، تعمیرات لباس و … را بلدند و تمام لوازم و تجهیزات لازم را دارند.

چیزهایی که خشک شویی ها به شما نمی گویند!

چیزهایی که خشک شویی ها به شما نمی گویند!

شستشوی لباس های زنانه وقت و انرژی بیشتری می‌گیرد

لباس های زنانه معمولا تزئیناتی دارند که کار شستشو، تعمیر یا اتوی آنها را سخت و وقت گیر می‌کند. بنابراین اگر می‌بینید شستشوی لباس شب شما گران قیمت تر از شستشوی کت و شلوار همسرتان شده است، این اتفاق به دلیل جنسیت شما نیست. بلکه به دلیل جنس کار و البسه شماست.

خشک شویی ها ثروتمند نیستند

ماشین های شستشوی گران قیمت، زمان و انرژی ای که برای شستن لباس های ظریف باید صرف شود و بسیاری فاکتورهای دیگر باعث می‌شود که خشکشویی ها آنچنان که به نظر دیگران می‌رسد، درآمد بالا نداشته باشند. هزینه های جانبی این شغل بسیار بالاست و حاشیه سود چشمگیری ندارد.

کار باکیفیت، مواد باکیفیت لازم دارد

درست است که خشک شویی ها ی خوب شهر، کیفیت کارشان بالاست اما این کیفیت ارزان قیمت به دست نیامده است. خشکشویی های خوب مجبورند شوینده ها و مواد شستشوی باکیفیت بخرند.

خشکشویی ها جزو کسب و کارهای سبزند

خشک شویی ها بارها و بارها از چوب رخت ها استفاده می‌کنند. آنها مراقب مصرف بیش از حد انرژی و هر آنچه مربوط به محیط زیست باشد، هستند و جزو کسب و کارهای سبز به حساب می‌آیند.