لباس های چرمی و راه های نگهداری و مراقبت از چرم

ویژگی های یک خشکشویی حرفه ای چیست؟
۳۰ مهر ۱۳۹۷
پاسخ همه سوالاتی که درباره رنگرزی لباس در خشکشویی ناتا باید بدانید
۲ آبان ۱۳۹۷

لباس های چرمی و راه های نگهداری و مراقبت از چرم
لباس های چرمی ، کیف چرمی و کفش چرمی از جمله کالاهایی هستند که هم گران قیمتند و هم به مراقبت های ویژه نیاز دارند تا برای مدت طولانی تری زیبا و سالم بمانند.

نگهدارنده ها

نخستین توصیه مراقبت از چرم یا لباس های چرمی ، استفاده مداوم از اسپری های مراقبت از چرم است. این اسپری ها که همراه لباس چرمی یا کیف و کفش چرمی فروخته می شود، البسه چرمی را در برابر لکه های ناشی از آب، لکه های چربی یا چربی پوست محافظت می کنند. به علاوه،
این اسپری ها لباس های چرمی را نرم و قابل انعطاف نگه می دارند و مانع نفوذ آب به داخل چرم می شوند. توصیه می شود اگر از لباس چرمی تان زیاد استفاده می کنید یا این نوع لباس ها زیاد در معرض قطراب آب و باران قرار می گیرند.
نکته مهم دیگر درخصوص مراقبت از چرم این است که هرگز از اسپری مو، اسپری های خوشبوکننده بدن یا عطر بر روی چرم استفاده نکنید.

لباسهای چرمی و مراقبت از چرم

شیوه های نگهداری

گام بعدی در مراقبت از چرم یا لباس های چرمی این است که لباس های چرمی را باید همیشه به چوب لباسی آویزان کنید اما هرگز آنها را در کاور پلاستیکی یا کاورهایی که راه نفوذ هوا ندارند، قرار ندهید چراکه این کار باعث می شود که چرم انعطافش را از دست بدهد یا از شکل و قیافه بیفتد. به جای این کار، بهترین کار برای مراقبت از چرم این است که وقتی می خواهید لباس های چرمی را برای مدتی طولانی نگهداری کنید، آنها را در ملافه ای که از آن استفاده نمی کنید، بپیچید.

آسیب های ناشی از آب

اگر لباس چرمی تان خیس شد، در ابتدا نم و رطوبت آن را با یک حوله خشک کنید. سپس آن را از چوب لباسی آویزان کنید و اجازه دهید در دمای طبیعی اتاق خشک شود و هرگز سعی نکنید برای خشک کردن آن از وسائل گرمایشی استفاده کنید. سپس در مرحله بعدی مراقبت از چرم ، از اسپری نگهدارنده چرم بر روی البسه کمک بگیرید چراکه اگرچه طبیعی خشک شدن لباس چرمی ، همه رطوبت را از لباس خارج می کند اما آن را شکننده می کند و ممکن است اگر از اسپری مخصوص چرم استفاده نکنید، لباستان دچار خطوط ریز و درشت شود.