نکاتی درباره لباس مناسب برای محل کار

چیزهایی که خشک شویی ها به شما نمی گویند!
چیزهایی که خشک شویی ها به شما نمی گویند!
۱۷ فروردین ۱۳۹۸
مشتريان در يك خشک شویی خوب
از شستشوی پرده تا بازی استقلال و پرسپولیس
۲۱ فروردین ۱۳۹۸

با آمدن نیمه نخست سال، کت و شلوارهای خوشرنگی که ما مردان را جذاب و دلربا می‌کند، آرام آرام به ابزار شکنجه تبدیل می‌شود. گرمای هوا و محدودیت در انتخاب لباس در طول بهار و تابستان، انتخاب‌های زیادی را برای لباس پوشیدن برابر ما قرار نمی‌دهد. از این روی تصمیم گرفته‌ایم نکاتی کلی را درباره گزینه های موجود برای ست کردن لباس مناسب برای محل کار متذکر شویم.

برای انتخاب لباس مناسب برای محل کار باید چند اصل را در نظر داشته باشیم. نخست اینکه نباید از یاد ببریم که لباس مناسب برای محل کار، اگرچه باید راحت باشد اما نباید غیررسمی باشد. لباسهای غیررسمی تمام لباس‌هایی هستند که ما یا برای ورزش کردن به تن می‌کنیم یا برای گردش‌های یک روزه خارج از شهر. لباس مناسب برای محل کار باید تصویری حرفه‌ای از شما به همکاران و مشتریان تان بدهد.

بنابراین نیازی نیست که حتما کت و شلوار به تن داشته باشید تا ظاهری رسمی را در محل کار به نمایش بگذارید. هر آن چیزی که تمیز، مرتب و آراسته باشد و در عین حال در آن راحت باشید، لباس مناسب برای محل کار به حساب می‌آید.

لباس مناسب برای محل کار

گاهی البته سازمان ها برای کارمندان خود مشخص می‌کنند که چه چیزهایی را می‌توانند به تن کنند و چه چیزهایی را نه. اما اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که شرکت خود را اداره می‌کنید یا در شرکتی خصوصی کار می‌کنید که محدودیتی برای لباس پوشیدن ندارد، می‌توانید از این راهنما کمک بگیرید. به هر حال قبول کنید یا نه، نحوه پوشش بر رفتار مشتری، کارمندان و همکاران با شما تاثیر می‌گذارد.

بالاتنه: اگر از پوشیدن پیراهن خسته شده‌اید و می‌خواهید کمی به نحوه پوشش تان تنوع بدهید، می‌توانید تی شرت را انتخاب کنید. اما تی شرتی بپوشید که آستین خیلی کوتاهی نداشته باشد، رنگ‌های خنثی داشته باشد (مثل طوسی، یشمی، آبی بسیار کمرنگ و…) و از همه مهم‌تر تی شرتی ساده باشد که تصویری روی آن چاپ نشده است.

پایین تنه: یک شلوار نیمه رسمی مثل شلوار کتان، شلوار جین مشکی یا شلواری کرباسی.

کفش: کفشهای کلاسیک بندی با رنگ‌های مشکی یا قهوه‌ای، کفش‌های چرمی سبک یا کالج‌های راحت مشکی رنگ. کفشهایی که تحت هیچ شرایطی نباید بپوشیدشان عبارتند از: صندل‌های تابستانی و انواع بوت های مردانه.