نکاتی برای اینکه به خشک شویی مراجعه نکنیم

مراقبت از کاپشن پر به خشک شویی بفرستیم
مراقبت از کاپشن پر
۸ دی ۱۳۹۷
قوانین شیک پوشی برای آقایان
قوانین شیک پوشی برای آقایان
۱۱ دی ۱۳۹۷

نکاتی برای اینکه به خشک شویی مراجعه نکنیم
معمولا خانم هایی که به تازگی مسئولیت کارهای داخلی منزل را برعهده گرفته اند، بخش لباس شستن را دوست ندارد و مدام به خشک شویی مراجعه می کنند.

آب رفتن لباس ها، کمرنگ شدن لباس ها، رنگ پس دادن لباس ها و اتفاقات بد دیگری که یکی پس از دیگری، خانم ها را از این بخش کار خانه متنفر می کند! درواقع خانم ها از لباس شستن و اتو کردن متنفر می شوند چون شستشوی لباس زمانی بدون عیب و نقص اتفاق می افتد که تجربه کافی برای این کار داشته باشیم. قرار است ما تجربیات مفید مربوط به شستشوی لباس را در اختیار شما بگذاریم تا این بخش از کارهای خانه مثل سابق نباشد.
در برخورد با لباس های لکه دار چه کار کنیم؟
ما قبلا عنوان کرده ایم که چرا باید در برخورد با لباس های لکه دار به خشک شویی مراجعه کنیم. ولی راه های دیگری نیز برای تمیز کردن لباس های لکه دار در خانه وجود دارد. ضروری است که در برخورد با لباس های لکه دار چند نکته را رعایت کنید.

اول اینکه به سرعت وارد عمل شوید، دوم اینکه برای پاک کردن لکه ایجاد شده بر روی لباس از یک تکه پارچه سفید کمک بگیرید اما پیش از آنکه اقدام به تمیز کردن لباس کنید، لباس را پشت و رو کنید تا لکه ایجاد شده روی لباس پخش نشود. روی لکه ضربه نزید، آن را چنگ نزنید یا فشار ندهید. و برای تمیز شدن لباس لکه دار به خشک شویی مراجعه کنید.

نكات مهم
سوزن ها، سگک ها، قفل کیف ها، قلاب ها و نوار چسب های نگهداره برخی البسه و اقلام دیگر را از البسه، کیف یا کفش جدا کنید تا از ایجاد هرگونه خراش یا ساییدگی در سطح لباس ها پیشگیری کرده باشید.
قبل از انداختن البسه در ماشین لباسشویی، همه جیب ها را خالی، آنها را پشت و رو، جوراب ها را جفت کنید و دکمه سردست ها را از البسه جدا کنید.
گره زدن
پیش از روشن کردن ماشین لباسشویی، کمربند، بند یا دیگر تزئینات لباس را که بخشی از البسه هستند، گره بزنید تا به لباس های دیگر پیچ و گره نخورند.

نکاتی برای اینکه به خشک شویی مراجعه نکنیم

نکاتی برای اینکه به خشک شویی مراجعه نکنیم

مراقب اقلام ظریف باشید
برخی لباس ها هستند که ظرافت خاصی دارند و یا نباید با دیگر لباس ها شسته شوند و یا باید به گونه ای آنها را جدا کرد. لباس هایی همانند سوتین، جوراب شلواری ها، جوراب های نازک و لباس های بافتنی ظریف را در یک کیف در بسته ای قرار دهید که حین شستشو در ماشین لباسشویی آسیب نبینند.
پشت و رو کردن البسه
لباس های خاصی همانند تی شرت های نخی، کت های پشمی، ژاکت های زمستانی باید پیش از آنکه با ماشین لباسشویی شسته شوند، پشت و رو شوند. این کار کمک می کند تا این لباس ها پرز ندهند. لباس های تیره و لباس هایی که احتمال دارد رنگ پس بدهند نیز باید پشت و رو شوند. چراکه سایش این لباس ها به البسه دیگر می تواند باعث فرسودگی این لباس های حساس شود و آنها را رنگ پریده تر نشان دهد.
دکمه یقه های پیراهن های مردانه را باز کنید تا از چروکیدگی های متعدد پیشگیری و از آن مهم تر، به خشک شویی مراجعه نکنید.
همچنین قبل از شستن البسه، پارگی درزها را بدوزید چراکه دور تند ماشین لباسشویی میتواند این پارگی ها را بیشتر و گسترده تر کند.
خیساندن لباس ها پیش از شستشو
در حقیقت آب برای اینکه کثیفی های ملایم و معمولی را از سطح البسه از بین ببرد، کافی است. به خصوص اگر مدت زمان کوتاهی پس از اینکه لباس ها استفاده شدند آنها را بشویید و زمان زیادی از کثیف شدن البسه نگذشته باشد. اما اگر لباس های خیلی کثیفی دارید و چند روزی از هم آلودگی البسه می گذرد، بهتر است پیش از اینکه لباس ها را در ماشین لباسشویی بیندازید، آنها را خیس کنید و بعد در ماشین بشوییدشان. این کار همچنین به شما کمک می کند تا بتوانید بوی بد ناشی از تعرق البسه را از بین ببرید و هرگز به خشک شویی مراجعه نکنید.