با لباس آب رفته چه کار کنیم؟

وقتی من هم دلگیر می شوم
۵ آبان ۱۳۹۷
زبان، سرچشمه همه سو تفاهم هاست
۷ آبان ۱۳۹۷

با لباس آب رفته لباس کوچک شده چه کار کنیم؟

حتما برای شما هم پیش آمده که لباس هایتان را در ماشین لباسشویی شسته اید و بعد از اتمام کار، با صحنه غم انگیزی مواجه شده‌اید. تی شرت مورد علاقه تان آب رفته، شلوارتان کوچک شده و مطمئنید که دیگر کاری نمی توان کرد جز بخشیدن آن تی شرت یا شلوار به کسی که قد و هیکل کوچکتری نسبت به شما دارد.
حق دارید ناراحت شوید اما مشکل آب رفتگی لباس ها مساله غیرقابل حلی نیست و می توانید با چند ترفند لباس کوچک شده را به حالت اول برگردانید. پس با ما همراه باشید.

همه چیز درباره لباس ابریشمی و شستشوی پارچه ابریشمی

برای اینکه لباس کوچک شده را به سایز سابق آن برگردانید، به چیزهای زیادی نیاز ندارید. درواقع همه موارد لازم برای انجام این کار را در خانه دارید:
شامپو بچه یا یک نرم کننده ملایم مو/ دو عدد حوله بزرگ/ یک لیتر آب ولرم/ چند جسم سنگین وزن مثل لیوان های سرامیکی و در نهایت سینک ظرفشویی!

شیوه‌ای که در اینجا می آموزید تقریبا برای تمام انواع پارچه موثر است و کاربرد دارد اما در مواردی که البسه از جنس کتان، پشم و کشمیر باشند، این شیوه سریعتر و موثرتر خواهد بود.
اما چگونه شلوار یا تی شرت آب رفته را به سایز سابق برگردانیم:
ابتدا یک لیتر آب ولرم را در سینک ظرفشویی بریزید و مطمئن شوید که آب، خیلی داغ یا خیلی سرد نباشد.
حالا شامپو بچه یا نرم کننده مو را به آب اضافه کنید. دقت کنید که به ازای هر لیتر آب، باید یک قاشق غذاخوری شامپو به آب بیفزایید و مایع و آب را خوب مخلوط کنید تا مایع به دست آمده، حسابی صابونی شود.

با لباس آب رفته چه کار کنیم؟

سپس لباس آب رفته را داخل سینک بیندازید و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیق زیر آب بماند. محلول آب و صابون وارد تار و پودهای لباس آب رفته می شود، به نوعی به لباس استراحت می دهد و به شما اجازه می دهد تا چند دقیقه بعد، آن را به سایز دلخواهتان درآورید.

لباس های چرمی و راه های نگهداری و مراقبت از چرم
بلافاصله بعد از اینکه ۳۰ دقیقه تمام شد، لباس کوچک شده را از آب و صابون بیرون بیاورید و آن را بچلانید تا آب اضافی آن از لباس خارج شود. اما صابون موجود در لباس را نشویید چون این، دقیقا همان ماده ای است که به شما کمک می کند تا لباس را تغییر سایز دهید.

حالا نوبت حوله هاست که وارد شوند. لباس آب رفته را در داخل اولین حوله بگذارید و آن را بپیچید. ۱۰ دقیقه به لباس و حوله زمان بدهید تا خیسی لباس به نم و رطوبت ملایم تبدیل شود. حالا زمان کشیدن لباس از چهار جهت است تا دوباره به سایز سابق برگردد.
برای این کار باید حوله دوم را روی زمین پهن کنید و پیراهن یا شلوار مرطوب را روی آن قرار دهید. در هر گوشه از لباس، جسم سنگینی بگذارید و اجازه دهید که لباستان در دمای معمولی اتاق خشک شود. بعد از اینکه لباس خشک شد، طبیعتا باید به سایز موردنظرتان رسیده باشید اما اگر باز هم لباس برایتان کوچک بود، دوباره همین کار را انجام دهید تا به سایز دلخواهتان برسید.