چرا نبايد لباس هاي لكه دار را در خانه بشوييم؟

۵ نكته طلايي پيش از تحويل لباس به خشكشويي ناتا
۳ شهریور ۱۳۹۷
مشتري كوچولوي خشك شويي ناتا
۵ شهریور ۱۳۹۷

يكي از رايج ترين سفارش هايي كه به شعبه سهروردي خشكشويي ناتا براي شستشو و رفع مشكل آورده مي شود، لباس هاي لكه دار است.

مشتريان ثابت و قديمي ناتا البته مي دانند كه بعد از لك شدن لباس ها نبايد آنها را بشويند و از همان ابتدا بايد لباس لك دار را به خشكشويي بياورند اما بسياري از خانم هاي خانه دار با تصور اينكه لكه لباس در ماشين لباسشويي و با مواد شوينده معمولي شسته و برطرف مي شود، اين لباس ها را در منزل مي شويند و زماني، اين لباس ها را به خشكشويي ناتا مي آورند كه دير شده و لكه ها پاك نمي شود.

اما چرا نمي توان لكه ها را در خانه از بين برد؟ يا چرا مواد شوينده مخصوص ماشين لباسشويي يا پودرهاي لباسشويي با دست، با وجود همه آنزيم هايي كه دارند، نمي توانند لكه هاي ناشي از ميوه، روغن و ديگر مواد غذايي يا شيميايي را نابود كنند؟

زماني كه لباسي، رنگي يا لكه دار مي شود، رنگ دانه هايي به تار و پود پارچه نفوذ مي كند و تركيبات داخل مواد شوينده اي كه مصارف خانگي دارند نيز حاوي تركيباتي هستند كه اسيد در آنها به كار رفته است. همين ويژگي يا تركيب مانع از لكه بري لباس مي شود چراكه يكي از ويژگي هاي اسيد اين است كه رنگ را روي پارچه ثابت مي كند.

البته ممكن است لباس لكه دار را با مواد شوينده خانگي بشوييد و بخشي از لكه از بين برود اما آنچه از لكه باقي مي ماند، ثابت شده و در اكثر موارد، غيرقابل پاك شدن است.

با همه اينها مواردي وجود داشته كه خشكشويي ناتا توانسته لكه را از روي لباس محو كند اما به طور كلي پس از شستشو در خانه، اين كار در خشكشويي سخت و زمان بر مي شود و احتمال آسيب به پارچه هم بالا مي رود.

پيشنهاد شعبه سهروردي خشكشويي ناتا اين است كه تنها اگر اطمينان صد در صد داريد كه شستشوي خانگي‌ به حذف لكه هاي پارچه و لباس منجر مي شود، اين اقلام را در خانه بشوييد، در غير اين صورت، با متصديان خشكشويي ناتا مشورت كنيد و از آنها بپرسيد كه آيا لكه جامانده روي لباس با يك شستشوي ساده در منزل برطرف مي شود يا نه و در صورتي كه پاك نمي شود، براي اينكه لباس تان را دوباره به رنگ و شكل سابق تحويل بگيريد، از سرويس سفارش آنلاين خشكشويي ناتا استفاده كنيد.

در ادامه فهرستي از لكه هايي كه با شستشو در خانه پاك نمي شوند بلكه رنگشان روي لباس تثبيت مي شود، آمده است:

آب آلبالو، آب انار، آبرنگ، قطرات روغن سرخ شده، رنگهاي ناشي از رنگ دهي لباسها به يكديگر، ‌جوهر خودكار؛ رنگ مركب، جوهر خودنويس، ماژيك و روان نويس، قطرات شمع.