توصيه هاي خشكشويي ناتا براي مراقبت از ماشين لباسشويي

شستشوی البسه و جلوگیری از رنگ پس دادن لباس ها
چگونه می‌توان از رنگ دادن لباس ها به يكدیگر پیشگیری کرد
۱ اسفند ۱۳۹۷
ساتن را چگونه بشوییم؟
۶ اسفند ۱۳۹۷

توصيه هاي خشكشويي ناتا براي مراقبت از ماشين لباسشويي

عدم مراقبت از ماشين لباسشويي سرچشمه اتفاقات بدي است كه آنها را از كار مي‌اندازد. از اين رو به توصيه هاي خشكشويي ناتا براي مراقبت از ماشين لباسشويي منزلتان مي‌پردازيم تا اين اتفاقات كاسته شود.به عنوان مثال يكي از مسائل آزاردهنده درباره ماشين لباسشويي، بوي بد آن است. و زماني كه حس كنيد ماشين بو مي‌دهد، بايد نسبت به تميز كردن آن اقدام كنيد.

تميز كردن ماشين لباسشويي

تميز كردن ماشين لباسشويي كار خيلي جذابي نيست. با اين حال هر از چندگاهي بد نيست آن را به كمك شيوه هايي كه در ادامه مي‌آيد، بشوييد. و البته اگر اين كار را به صورت دوره‌اي و منظم انجام دهيد، تميز كردن آن در هر بار كار سخت و دشواري نخواهد بود. توصيه هاي خشكشويي ناتا 

قبل از هر كاري، به دفترچه راهنماي ماشين لباسشويي خود مراجعه كنيد. بايد چك كنيد و از نحوه شستشوي آن مطمئن شويد. چراكه برخي توليدكننده ها استفاده از هر نوع ماده يا شوينده را در آن منع مي‌كنند.

بهداشت در خشک شویی خانگی

اگر در ماشين لباسشويي تان از روبرو باز مي‌شود، ظرف نگهدارنده پودر و مايع لباسشويي را دربياوريد. داخل آن را با آب گرم پر و كمي صبر كنيد. بعد با مسواكي كه از آن استفاده نمي‌كنيد، داخل ظرف را تميز كنيد. دانه‌هاي خشك شده پودر و همچنين رسوبات نرم كننده لباس در قسمت نرم كننده ظرف بايد با مسواك تميز شوند. بعد از اينكه از تميزي هر دو بخش مطمئن شديد، ظرف را آب بكشيد. توصيه هاي خشكشويي ناتا 

مراقبت از ماشين لباسشويي

مراقبت از ماشين لباسشويي

سپس آن را در مقابل آفتاب بگذاريد تا كاملا خشك شود. اين كار كمك مي‌كند تا ظرف نگهدارنده پودر به طور كامل تميز و خوشبو شود.

يكي ديگر از توصيه هاي خشك شويي ناتا براي مراقبت از ماشين اين است كه آن را ضدعفوني كنيد. براي اين كار لازم است اجازه دهيد يك بار با آب داغ و يك فنجان سركه سفيد بچرخد. صد البته كه بايد خالي از لباس باشد.

بعد از اين مرحله، در ماشين را باز كنيد و اجازه دهيد داخل آن با هواي آزاد خشك شود. بعد از چند ساعت اگر حس كرديد ماشين، هنوز بو مي‌دهد، اين پروسه را تكرار كنيد.

مرحله آخر هم اين است كه با يك دستمال مرطوب، پلاستيك دور در ماشين را پاك كنيد. اگر ممكن است و صدمه‌اي به آن وارد نمي‌شود، خوب است پلاستيك را به طور كامل برداريد. اين كار باعث مي‌شود بتوانيد رسوبات احتمالي اطراف در ماشين لباسشويي را پاك كنيد.

پوشاندن لوله ها در خشکشویی خانگی