خشک شویی لباس های شب و مجلسی

بخارشويي در خشك شويي هاي طراز اول
۲۴ شهریور ۱۳۹۷
موسسه اي براي آموزش خشك شويي
۲۶ شهریور ۱۳۹۷

از آنجاکه لباس های شب و مجلسی گران قیمت هستند، تزئینات خاص دارند و از پارچه های گران قیمت دوخته شده اند، خشک شویی لباس های شب و مجلسی باید به شکل ویژه ای انجام شود. اساسا از آنجاکه لباس های شب و مجلسی به طور مداوم استفاده نمی شوند، توصیه می کنیم این پیراهن ها یا کت و شلوار یا کت و دامن ها را در خانه نشویید یا اگر بر استفاده از ماشین لباسشویی خانگی اصرار دارید، با متصدیان یک خشک شویی مشورت کنید تا راه های مناسبی را برای شستشوی لباس های شب و مجلسی به شما آموزش دهند.

اما مهمترین نکاتی که در شستشوی لباس های شب و مجلسی یا خشک شویی لباس های شب و مجلسی باید در نظر بگیرید، مواردی هستند که در ادامه می آیند.

نکته اول این است که هنگام خرید لباس های مجلسی، لباس شب و به طور کلی لباس های خاص از فروشنده درباره ثبات رنگ، نوع پارچه و همچنین شیوه اتوکشی لباسها سوال کنید. برخی لباس ها که از حریر، ابریشم یا چرم دوخته شده اند، هرگز نباید در خانه شسته شوند در غیر این صورت لباس تان را هرگز نمیتوانید به کیفیت سابق بپوشید.

نکته مهم دیگر درباره مراقبت از لباس های مجلسی، زمانی است که لباس تان لکه دار می شود. اگرچه بسیاری از لکه ها در ماشین لباسشویی از بین می روند اما هرگز درباره لباس های مجلسی گران قیمت این ریسک را نکنید و این لباس ها را با دست یا با ماشین نشویید. آنها را به خشک شویی  بسپارید تا لباس تان را مثل روز اول تحویل بگیرید.

خشک شویی لباس های شب و مجلسی

خشک شویی لباس های شب و مجلسی

مساله دیگری که نباید فراموش کنید این است که حتی اگر نخواهید لباس های شب خود را برای شستشو به خشک شویی ناتا بدهید، پیراهن های منجوق دوزی شده یا کت و شلوارهایی را که تزئینات خاص دارند، هرگز نباید با شوینده‌های قوی بشویید چون علاوه بر اینکه از کیفیت لباس می کاهند، ممکن است باعث رنگ پس دادن لباس نیز بشوند.

همچنین اگر تصمیم گرفتید لباس های مجلسی زنانه را به شعبه سهروردی خشکشویی ناتا برای شستشو ندهید، از اتوکشی آنها در منزل اجتناب کنید. درواقع، یکی از مشکلات اصلی شستشوی لباس های شب و مجلسی در خانه این است که این لباس ها بعد از شستشو، به شدت چروک می شوند.

نکته آخر هم این است معمولا لباس های مجلسی، حاوی اطلاعات مربوط به شستشو یا اتوکشی لباس های مجلسی هستند. این اطلاعات بر روی پارچه کوچکی درج شده، در داخل لباس است و می تواند همه آنچه را برای نگهداری، شستشو یا اتوکشی لباس ها لازم است، به شما منتقل کند. دقت کنید که حتی اگر خشک شویی لباس های شب و مجلسی را برای پاگیزگی این لباس ها انتخاب می کنید، ارائه این اطلاعات ضروری است و می تواند به متصدیان خشکشویی کمک کند تا لباس شب یا لباس مجلسی تان را به بهترین شکل بشویند و اتو کنند.