لباس های تان را در سفر بدون چروک نگاه دارید

سفید کننده های طبیعی
خودمان سفید کننده های طبیعی بسازیم
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
حل چند مشکل ساده در خشک شویی خانه تان
حل چند مشکل ساده در خشک شویی خانه تان
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

اگر از آن دسته از کسانی هستید که از اطو کردن لباس بیزارید و برعکس، عاشق این هستید که همیشه صاف و مرتب و اطوکشیده به نظر برسید، مخاطب این یادداشت کوتاه هستید.

پیش از این درباره اینکه با چه روش‌هایی در طول روز لباستان را صاف نگاه دارید، صحبت کرده بودیم. حالا نوبت چند توصیه برای کسانی است که زیاد سفر می‌کنند و مجبورند در جلسات متعدد کاری شرکت کنند. به نظر می‌رسد تا پای لباس‌هایمان به چمدان می‌رسد، چروکی بخشی از ذات و بن‌مایه‌شان می‌شود. اما راهکارهایی وجود دارد که لباس‌هایتان را در چمدان بگذارید بدون اینکه چروک شوند. یا دست کم خیلی زیاد چروک نشوند.

راه حل اول

هر اندازه هم که از پارچه‌های مصنوعی بیزار باشید، پوشیدن لباس هایی از جنس ریون، نایلون و ابریشم مصنوعی برای چند روز کوتاه آزارتان نمی‌دهد. درواقع راه حل اول برای اینکه مرتب و شیک به نظر برسید، این است که در سفرهای کاری، لباس هایی را با خود ببرید که از جنس پارچه های طبیعی نباشند. پارچه‌های مصنوعی چروک نمی‌شوند و در طول جلسات کاری شما را مرتب و منظم نشان می‌دهند. از سوی دیگر این پارچه‌ها چند امتیاز دیگر نیز دارند. مثل اینکه به سرعت خشک می‌شوند. صاف ماندن البسه در چمدان

صاف ماندن البسه در چمدان

صاف ماندن البسه در چمدان

اگر نمی دانید لباسی که قرار است با خودتان به سفر ببرید، چه جنسی دارد، بهتر است میزان چروک خوردگی آن را پیش از گذاشتن آن در چمدان امتحان کنید. به این صورت که گوشه لباس را در دست بگیرید و برای ۳۰ ثانیه در مشت تان نگاه دارید. اگر در همین لحظات، لباستان چروک نشد، یعنی گزینه مناسبی برای سفر و چمدان است. در غیر این صورت بهتر است از گذاشتنش در چمدان اجتناب کنید.

راه حل هایی برای صاف ماندن البسه در چمدان

رول کردن البسه از دیرباز یکی از شیوه‌های مرسوم برای صاف نگاه داشتن البسه بوده است. البته بهتر است این روش را به این صورت به کار ببرید که لباس هایی را که بیشتر چروک می‌شوند با لباس های مقاوم نسبت به چروک رول کنید. مثلا پیراهن ریون خود را بگذارید وسط پیراهن لینن و بعد هر دو را با هم رول کنید.

قانون دیگری که باعث می‌شود لباسها کمتر چروک شوند، تا کردن البسه به ترتیب سایز و بزرگی آنهاست. یعنی لباسهایی را که بزرگتر هستند و آنهایی را که از الیاف طبیعی دوخته شده‌اند، در لایه های بیرونی رول قرار دهید و نه در لایه های درونی. به این ترتیب اگر لباس های رول شده را یک کره زمین در نظر بگیریم، البسه مصنوعی در وسط یا داخل زمین و لباس های بافت طبیعی در روی زمین قرار می‌گیرند. صاف ماندن البسه در چمدان

یک راه حل دیگر این است که چمدان را پر از لباس نکنید. جایی را برای تنفس البسه باقی بگذارید.
همچنین در وسط پیراهن‌ها یا شلوارهای خود کیسه‌های پلاستیکی یا دستمال کاغذی قرار دهید. این موارد مانع از اصطکاک البسه و چروک خوردن آنها می‌شوند.
نکته دیگر این است که البسه در کوله های پشتی بیش از چمدان ها چروک می‌شوند پس سعی کنید لباس‌هایتان را در چمدان قرار دهید نه در کوله پشتی. صاف ماندن البسه در چمدان