چگونه یک لباس شب مناسب برای خود بخریم؟

تاریخچه ایجاد خشک شویی
تاریخچه ایجاد خشک شویی
۲ مرداد ۱۳۹۸
آبشکی لباس های نو بوی کلر مایو
پاسخ به چند سوال درباره لباس هایی که به تن می کنیم
۷ مرداد ۱۳۹۸

تنوع مدل و تعداد لباس های شب آنقدر زیاد و گوناگون است که گاهی انتخاب کردن یک لباس شب مناسب از میان صدها مدل و نوع پارچه سخت می شود. گاهی نمی‌دانیم چه مدل یا چه رنگی انتخاب کنیم که در آن لباس بدرخشیم. در این مطلب قصد داریم راهنماهایی ارائه کنیم تا انتخاب یک لباس شب مناسب را برایتان ساده تر کند.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که همیشه پس از مدتی جستجو می توانید لباس فیت تن خود را پیدا کنید و بخرید، جزو خوش شانس ها هستید. اما اگر مثل خیلی از زنان آنقدر باید مغازه ها را بگردید که پادرد بگیرید و نهایتا هم مدلی را می پسندید اما صاحب مغازه سایز مورد نظرتان را ندارد و شما مجبورید یک سایز بزرگ تر بخرید و بعد آن را برای کوچک شدن به خیاط بسپارید، باید بگوییم که تنها نیستید.

چگونه یک لباس شب مناسب برای خود بخریم؟

چگونه یک لباس شب مناسب برای خود بخریم؟

درواقع اکثر زنان با چنین مشکلی روبرو هستند و چاره ای ندارند جز انتخاب یک لباس که تا حدودی به استانداردهای سایز و بدنشان نزدیک است. درواقع این کار یکی از بهترین گزینه های موجود است تا هزینه های کمتری را بابت نتیجه کار و لباس نهایی بپردازید. با اینهمه دقت کنید که هرگز لباسی را که دو سایز از سایز فعلی تان بزرگ تر است انتخاب نکنید. لباسی را که یک سایز از سایز فعلی تان کوچک تر است نیز انتخاب نکنید.

نكات ريز شیک پوشی و خانه داري

در خصوص انتخاب سایز مناسب لباس شب، خوب است که نسبت به شکل و مدل بدن تان نیز آگاهی داشته باشید. اینکه بدانید هیکلی شبیه به گلابی، سیب دارید یا کمر باریک هستید یا کوتاه و چاق بهتر کمک تان خواهد کرد تا لباس شب مناسب خود را پیدا کنید.

انتخاب رنگ، تیغ دو لبه

رنگ لباس شب، مهمترین نقش را در زیبا جلوه دادن شما بازی می کند. و در عین حال می تواند تاثیر کاملا برعکس نیز داشته باشد. با این توضیح اگر لباسی در یک عکس زیبا و جذاب به نظر می‌رسد، این بدان معنا نیست که آن لباس از نظر رنگ هم برای شما بهترین گزینه خواهد بود. در زمانی که می‌خواهید یک لباس شب مناسب برای خود بخرید، بهترین کار این است که دست روی رنگی بگذارید که با رنگ پوست شما هماهنگ باشد.

رنگی را انتخاب نکنید که صورت تان را بی حال نشان دهد

رنگی را انتخاب نکنید که صورت تان را بی حال نشان دهد

بنابراین نباید رنگی را انتخاب کنید که صورت تان را بی حال نشان دهد. بلکه باید رنگی باشد که چشمان تان را نافذ و پوست بدن تان را پررنگ تر از آنچه هست، نشان دهد. نکته دیگر درباره انتخاب رنگ مناسب برای لباس شب تان این است که به غریزه و تصورات ذهنی تان اعتماد نکنید. یعنی فکر نکنید چون همیشه رنگ صورتی با پوست بدن و صورت شما هماهنگ بوده، یک مدل خاص از لباس شب را هم باید صورتی رنگ انتخاب کنید. پیشنهاد ویژه و کارشناسی این است که وقتی یک مدل را پسندیدید، چند رنگ مختلف را بپوشید و بعد تصمیم به انتخاب بگیرید.

چه پارچه ای انتخاب کنیم؟

شاید به نظر اغراق آمیز بیاید اما اینکه چه نوع  پارچه ای بدن شما را پوشانده و چگونه روی بدن تان ایستاده، در زیبایی و جذابیت کلی لباس تاثیرگذار است. دقت کنید که شما در لباس شب دنباله داری که از ارگانزا تهیه شده بسیار متفاوت تر از زمانی به نظر می رسید که لباسی از پارچه شیفون به تن دارید. به هرحال این قانون کلی را درباره انتخاب لباس شب مناسب در نظر داشته باشید که پارچه لباسی که انتخاب می کنید باید با شکل هیکل و قد شما تناسب داشته باشد. به عنوان مثال اگر شما بیش از اندازه کمر باریک و لاغر هستید، پارچه های چسبان شما را لاغرتر از آنچه هستید، نشان میدهد. و اگر جزو زنان بزرگ سایز هستید، لباس های پف دار ما را طوری نشان میدهند که گویی اضافه وزن بیشتری دارید.

نکته مهم بعدی در انتخاب پارچه لباس شب این است که فصلی را در انتخاب تان لحاظ کنید. هرچند که لباس شبی که پارچه ساتن یا ابریشم دوخته شده تقریبا در تمام فصل ها کاربرد دارد و زیبا به نظر می‌رسد اما در عین حال مراقبت از آنها هم برای اینکه سالم و نو بمانند، کار سختی است.