شیوه ها و میزان استفاده از سفیدکننده

تاریخچه پیدایش اتو
تاریخچه پیدایش اتو – بخش دوم
۲۳ مرداد ۱۳۹۸
مواد شوینده سمی را بشناسیم
۳۰ مرداد ۱۳۹۸

استفاده از سفیدکننده ها برای لباس ها یکی از کارهای معمول در خشک شویی خانگی مان به حساب می آید. معمولا در هر دو یا سه باری که ماشین لباسشویی را روشن می کنیم لباس های سفید چرک مرد شده یا لباس های لکه داری داریم که به ناچار برای پاک و تمیز کردن شان به سفیدکننده نیاز داریم. اما اینکه چه میزان و با چه شیوه هایی این شوینده های بدبو را برای لباس هایمان به کار ببریم، مساله مهم تری است. به دلیل همین اهمیت هم هست که باید نکات ضروری و مهم در این باره را یاد بگیریم و به خاطر بسپاریم. این شما و این هم شیوه ها و میزان استفاده از سفیدکننده ها.

شیوه نقطه ای

اگر لباس یا ملافه سفیدتان یکی دو لکه کوچک یا بزرگ دارد و چاره ای جز استفاده از سفیدکننده برای برطرف کردن این لکه ها ندارید، شیوه نقطه ای را به کار ببرید. یعنی سفیدکننده را با قطره چکان روی همان دو سه لکه بریزید و چند دقیقه صبر کنید و بعد از ۱۰ دقیقه لباس را آبکشی کنید یا با باقی البسه در ماشین لباسشویی بیندازید.

شیوه ها و میزان استفاده از سفیدکننده

شیوه ها و میزان استفاده از سفیدکننده

خیس کردن لباس ها با سفید کننده

اگر تعداد لباس های سفیدی که نیاز به سفیدتر شدن دارند، بیش از دو سه تاست، بهترین راه برای سفیدکردن شان این است که لباس ها را در محلول آب و سفیدکننده بخیسانید. به ازای هر ۶۰ میلی لیتر آب، می توانید از یک قاشق سفیدکننده استفاده کنید. اگر به نظرتان حجم لباس ها با این میزان آب و سفیدکننده هماهنگ و متناسب نبود، هر دو را به همین نسبت زیاد کنید. در این مورد هم تا ۱۰ دقیقه اجازه دارید که لباس را در این محلول قرار دهید و بعد آنها را آبکشی کنید. تجربه ثابت کرده که صرف آبکشی البسه، بوی بد وایتکس از بین نمی رود و باید در ماشین شسته شود اما اگر این لباس ها را با لباس های رنگی می شویید، لباس هایی را که قبلا با سفیدکننده تمیز کرده اید، خیلی خوب آب بکشید. در غیر این صورت احتمال کم رنگ یا بی رنگ شدن البسه رنگی وجود دارد.