خشکشویی خانگی ام را چه رنگی کنم؟
۵ دی ۱۳۹۷
نکاتی برای اینکه به خشک شویی مراجعه نکنیم
نکاتی برای اینکه به خشک شویی مراجعه نکنیم
۹ دی ۱۳۹۷

مراقبت از کاپشن پر

البسه پر که ما بیشتر آنها را به شکل کاپشن های پر می شناسیم، پوشیدنی های بسیار زیبا و البته ظریفی هستند که به مراقبت و توجه ویژه ای هم نیاز دارند. اینکه چند بار در طول سال باید آنها را به خشک شویی بفرستیم . اینکه در صوت لکه دار شدن چه کاری باید انجام دهیم، نکاتی است که امروز در این یادداشت به آنها می پردازیم و راه هاي مراقبت از کاپشن پر را بررسي مي كنيم.
نخستین نکته درباره مراقبت از کاپشن پر این است که کی باید آنهارا به خشک شویی بفرستیم . پاسخ به این سوال کمی مشکل است چراکه بستگی به تعداد دفعاتی دارد که شما کاپشن پر خود را به تن می کنید. اگر تعداد دفعات استفاده از کاپشن پر شما به آخر هفته ها یا دو روز در هفته محدود می شود، یک یا دو بار شستشو در سال کافی است.
ولی اگر آن را بیشتر از این در طول فصل زمستان به تن می کنیم، طبیعتا باید بیشتر آن را به خشک شویی بفرستيم . با همه اینها توصیه اکید ما این است که برچسب مراقبت از کاپشن پر خود را که به پایین لباس دوخته شده، با دقت بخوانید.

هیچ کس بهتر از تولید کننده نمی داند که چه طور باید از این لباس تقریبا گران قیمت خود مراقبت کنید. به خصوص که شستشوی زیاده از حد کاپشن های پر به آنها آسیب وارد می کند و ظاهر آن ها کهنه نشان میدهد.

مراقبت از کاپشن پر

مراقبت از کاپشن پر

لکه دار شدن کاپشن پر
پرتکرارترین سوال دیگری که درباره مراقبت از کاپشن پر پرسیده می شود این است که اگر کاپشن پر به وسیله قهوه یا جوهر خودکار لکه دار شد، چه کار باید کرد. نه تنها کاپشن پر که درباره هیچ لباس دیگری، شخصا اقدام به لکه بری نکنید.

به محض اینکه آب با لکه های لباس برخورد کند، لکه قوی تر می شود و امکان حذف آن به صفر می رسد. به جای این، در اولین فرصت بايد کاپشن پر خود را به خشک شویی بفرستیم .

کاپشن پر حتما باید خشکشویی شود

مراقبت از کاپشن پر وقتی از آن استفاده نمی کنیم
همه ما می دانیم که کاپشن های پر بسیار شکننده و ظریف هستند و در صورت عدم مراقبت آسیب می بینند. برای همین هم هست که این سوال مطرح می شود. اینکه در زمان هایی که از کاپشن پر خود استفاده نمی کنیم، چگونه و در کجا از آن باید نگهداری کنیم.

شما احتمالا در طول بهار و تابستان به کاپشن پرتان نیازی ندارید. بهترین مکان برای آویزان کردن این لباس در این شش ماه، تاریک ترین و خنک ترین قسمت کمدتان است.
اگر کاپشن پر پاره شد چه کار کنیم؟
اگر سوراخی هرچند کوچک در کاپشن پرتان ایجاد شد، چند اقدام را در اولویت قرار دهید:
۱٫ به هیچ عنوان با پرهای بیرون آمده از کاپشن بازی نکنید، آنها را به بیرون یا درون نکشید یا هل ندهید.
۲٫ از ابداعاتی همانند تکه دوزی کردن بخش پاره شده کاپشن خودداری کنید.
۳٫ خودتان اقدام به دوخت و دوز کاپشن نکنید.
۴٫ اگر به نمایندگی تولیدکننده کاپشن در ایران دسترسی دارید، با آنها تماس بگیرید و بپرسید آیا کارخانه برای موارد اینچنینی تدبیری اندیشیده یا نه. برخی تولیدکننده ها برچسبهای مخصوصی برای کاپشن ها درنظر گرفته اند که تعمیر آن را آسان می کند.
۵٫ آن را برای بازسازی و تعمیر به خشک شویی بفرستیم .