چگونه لباس ها را تا کنیم؟

شستشوی پتوهای پشمی را به خشکشویی بسپارید
۲۵ اسفند ۱۳۹۷
لباس های پلی استر، سفیدکننده ها و چین و چروک
۲۹ اسفند ۱۳۹۷

دقت کرده‌اید که وقتی لباس تازه‌ای می‌خرید و با خود به خانه می‌آورید چه اندازه از خط تا و مرتب بودن لباس لذت می‌برید؟ تا مدتی تلاش می‌کنید بعد از هر بار استفاده از لباس، آن را به همان شیوه نخستین تا بزنید. اما آرام آرام خط تای لباس‌ها محو و مرتب بودن یا نبودن آنها هم به مرور برایمان بی معنا می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم چند روش به شما آموزش دهیم تا به واسطه آنها بتوانید همه لباس‌هایتان را به راحتی تا کنید. چگونه لباس ها را تا کنیم؟ 

تا کردن تی شرت ها
مهم نیست تی شرت تان آستین بلند است یا آستین کوتاه. آن را به صورتی که روی لباس روی زمین باشد، پهن کنید. یک نیمه لباس را به طور قرینه روی نیمه دیگر قرار دهید. طوری که آستین ها روی هم قرار بگیرند. سپس آستین‌ها را به داخل لباس برگردانید و انتهای تی شرت را به سر آن برسانید. تی شرت تان تا شده است اما اگر خواستید آن را در ابعاد کوچکتری داشته باشید، می‌توانید یک بار دیگر آن را از وسط تا بزنید. چگونه لباس ها را تا کنیم؟ 

تا کردن شلوارها
مهم نیست شلوارهایی که می‌خواهید تا بزنید، جین هستند یا کتان. با این شیوه همه شلوارهایتان را می‌توانید تا کنید. ابتدا دو طرف شلوار را از کمر به هم برسانید. سپس پاچه‌های شلوار را تا قسمت جیب‌های پشت شلوار تا بزنید. اگر شلوار جیب ندارد، سعی کنید پاچه شلوار را تا سه چهار سانت زیر کمر شلوار بیاورید. سپس یک بار دیگر شلوار را از نیمه آن تا کنید. چگونه لباس ها را تا کنیم؟ 

چگونه لباس ها را تا کنیم؟

چگونه لباس ها را تا کنیم؟

شیوه دیگر برای تا کردن شلوار این است که آن را از سمتی تا بزنید که خط اطوی شلوار دست نخورده و مرتب باقی بماند. در این شیوه کمر شلوار را باید از سمتی در دست بگیرید که قبلا اتو شده است. سپس شلوار را از بخش زانوی آن تا کنید. بعد سعی کنید پاچه و کمر شلوار به طور قرینه روی یکدیگر قرار بگیرند. یعنی در این شیوه، شلوار سه تا دارد. پاچه تا زانوها و زانوها تا کمر شلوار. این شیوه از تا کردن برای تا زدن شلوارهای جین و کتان کاربرد ندارد. بیشتر برای شلوارهای رسمی ای که می‌خواهید با خود به سفر ببرید و نگران خط اطوی آن هستید، کاربرد دارد.

این شیوه از تا کردن برای شلوارهایي كه نگران خط اطوی آن هستید، کاربرد دارد

این شیوه از تا کردن برای شلوارهایي كه نگران خط اطوی آن هستید، کاربرد دارد

تا کردن لباس ها به شیوه رول کردن آنها
رول کردن لباس ها کمک می‌کند تا البسه چروک نخورند یا کمتر چروک دار شوند. همچنین این روش در زمان‌هایی که قصد سفر دارید و با کمبود فضا برای جا دادن مقدار بیشتری از لباس مواجهید، کاربرد دارد.
برای رول کردن تی شرت‌هایتان ابتدا تی شرت را به همان روشی که ابتدا گفتیم، تا کنید. سپس آنها را به شکل استوانه روی زمین بغلطانید. در پایان باید یک شی پارچه‌ای استوانه‌ای شکل در دست داشته باشید. چگونه لباس ها را تا کنیم؟ 

برای رول کردن شلوارها هم به این شیوه عمل کنید:
ابتدا شلوار را از درازا تا نیمه تا کنید. سپس شلوار جین را از طول یعنی از پاچه شلوار تا بالا جمع کنید.
بهترین راه برای نگهداری پیراهن های زنانه، آویزان کردن آنها در چوب لباسی است اما اگر مجبورید آنها را برای سفر یا جا دادن آنها در چمدان تا کنید، بهترین شیوه این است که بخش بالایی پیراهن را روی دامن قرار دهید. سپس دامن پیراهن را از دو طرف به اندازه پهنای بالاتنه تا کنید. بعد می‌توانید آن را به شکل استوانه‌ای تا کنید. چگونه لباس ها را تا کنیم؟