لباس های پلی استر، سفیدکننده ها و چین و چروک

چگونه لباس ها را تا کنیم؟
۲۷ اسفند ۱۳۹۷
سایت خشکشویی ناتا
چه خوب است مشتری هم خوش قول باشد
۳ فروردین ۱۳۹۸

لباس های پلی استر نیز همانند دیگر انواع البسه می‌توانند چرک و حتی زرد شوند. حتی آن دسته از لباس های پلی استر که رنگ روشن دارند نیز می‌توانند کیفیت نخستین خود را به واسطه رنگ گرفتن از سایر لباس ها از دست بدهند. همچنین عدم آبکشی مناسب و وجود باقی مانده مواد شوینده در بافت لباس می‌تواند صدمات دیگری به لباس وارد کند.

قبلا گفته‌ایم که لباس های پلی استر نوعی ابریشم مصنوعی هستند. بنابراین می‌توانید حدس بزنید که این لباس‌ها جزو لباس های ظریف قرار می‌گیرند. از این روی حتی برای لباس های پلی استر سفیدرنگ هم نباید از سفیدکننده استفاده کنید. سفید کننده ها به لباس های پلی استر آسیب وارد می‌کنند و لایه بیرونی آن را می‌پوساند. بافت زرد رنگ داخل پارچه را هم آشکار می‌کند.

سفید کننده ها به لباس های پلی استر آسیب وارد می‌کنند و لایه بیرونی آن را می‌پوساند

سفید کننده ها به لباس های پلی استر آسیب وارد می‌کنند و لایه بیرونی آن را می‌پوساند

به جای استفاده از سفیدکننده ها برای لباس های پلی استر، از ترکیب آب گرم و سفیدکننده حاوی اکسیژن یا ازن استفاده کنید. نوعی سفیدکننده که بسیار ملایم است. ممکن است نتوانید این نوع سفیدکننده را به راحتی پیدا کنید اما اگر پیدا کردید، می‌توانید همراه با مقدای آب گرم، لباس های پلی استر خود را در این ترکیب بخیسانید و بعد از دو ساعت لباسها را آبکشی کنید.

چین و چروک لباسهای پلی استر

یکی از نقطه قوت های لباس های پلی استر، راحت چروک نشدن این نوع لباس هاست. با اینهمه اگر لباس های پلی استر چروک شوند، به سختی صاف می‌شوند.

بنابراین یکی از بهترین راه های نگهداری از لباس های پلی استر این است که مراقب باشید چروک های عمیق برندارند. این هم پیشنهاداتی برای اینکه لباسهای پلی استر تان زیاد چروک نشوند:
* مراقب باشید لباسهای پلی استر در کنار کوهی از البسه شسته نشوند. البسه باید فضایی برای گردش داشته باشند.
* آب سرد یا ولرم را برای شستشو و آبکشی لباس به کار ببرید.
* وقتی ماشین لباسشویی به مرحله خشک کردن البسه رسید، تنظیمات ملایم یا (permanent press setting) را انتخاب کنید.
* بعد از اتمام کار ماشین لباسشویی، البسه را به سرعت از ماشین خارج کنید.
* بعد از اینکه لباسها را از ماشین بیرون آوردید، آنها را از چوب لباسی آویزان کنید تا چین و چروک ها به سرعت باز شوند.