شستشوي پرده در خشك شويي

خشكشويي لباس هاي مارك دار و نكاتي درباره برچسب مراقبت از لباس
۱ مهر ۱۳۹۷
رفوي لباس در خشكشويي ناتا
۳ مهر ۱۳۹۷

شستشوي پرده در خشك شويي شستن پرده در خانه

نگهداري و شستشوي پرده در خشك شويي به عنوان يكي از اجزاي گران قيمت دکوراسیون داخلي خانه يا محل كار، اهميت بسيار زيادي دارد چراكه عدم نظافت و رسيدگي به موقع پرده‌های کثیف و غبار گرفته مي تواند آنها را بدريخت و قيافه كند. به همين دليل هم خشك شويي ناتا سيستم ثبت سفارش آنلاين را براي جمع آوري و شستشوي پرده ها راه اندازي كرده تا اين كار، براي مشتريان سريع تر انجام شود.

اگرچه برخي پرده ها را مي توان در خانه شست اما اين كار هميشه به دليل تنوع رنگ و جنس پارچه هاي پرده اي ممكن نيست. به عنوان مثال الیاف پرده های نخی در اثر تابش نور آفتاب و تأثیر آب و هوا بر آنها ضعیف می شود ولی پرده هايي كه از الیاف مصنوعی هستند، كمتر دچار چنین آسيب هايي می شوند در نتيجه، متصدي خشك شويي ميتواند مشخص كند كه آيا ميتوان اين پرده ها را در خانه و با آب شست يا اينكه حتما شستشوي پرده در خشك شويي بايد انجام شود.

يا مثلا خشك شويي ناتا اكيدا به مشتريانش توصيه مي كند كه پرده‌های آستردار را در خانه نشويند و آنها را به خشك شويي بفرستند.

همچنين شستشوي پرده های مدل دار، بزرگ و  چند رنگ با ماشین لباسشویی ممكن نيست و توصيه هم نمي شود. يا مثلا اگر پرده هاي پليسه را در آب فرو ببرید، حالت چین و واچین آنها به هم می خورد و زیبایی خود را از دست می دهد.

شستشوي پرده در خشك شويي

به طور كلي شعبه سهروردي خشك شويي ناتا به مشتريان خود هميشه هشدار مي دهد كه شستن پرده در خانه يعني استفاده از آب، چلاندن و خشك شدن ناقص كه همه اينها به معناي از دست رفتن كيفيت اين اقلام گران قيمت است بنابراين شستشوي پرده در خشك شويي كار مقرون به صرفه تري است.

نكته ديگري كه در نظافت پرده ها بايد در نظر گرفت، اتوكشي و خشك كردن پرده هاست. اينكه كدام پرده پس از شستشو و نصب در حالت نمناك، صاف مي شود و نيازي به اتو كردن ندارد، يكي از مهم ترين اصول مراقبت از پرده به حساب مي آيد. كارشناسان خشك شويي ناتا به مشتريان خود گوشزد مي كنند كه پرده هاي حرير را اتو كنند در حالي كه پرده هاي توري نيازي به اتوكشي ندارند. يا مثلا پرده هایی که از از ترکیب پنبه و پلی استر هستند به آساني اطو می شوند و در صورت نمدار آويزان شدن صاف می شوند، با اين حال، در اغلب موارد، همان پرده ها هم به اطو شدن نياز دارند. همچنين بايد توجه داشته باشيد كه اتوكشي يالان پرده با اتوكشي پرده اصلي فرق مي كند و دو شيوه متفاوت دارد. اگر از جنس پرده ها اطلاع دقيق نداريد، حتما با متصديان خشك شويي ناتا مشورت كنيد تا آنها شما را راهنمايي كنند كه كدام پرده را مي توانيد در خانه بشوييد و اتو بكشيد و كدام پرده را بايد به خشك شويي بسپاريد.

اما چرا شستشوي پرده در خشك شويي يا شستن پرده در خانه ، كار سخت و زمان بري است؟

اگرچه تعداد دفعاتي كه پرده در يك فاصله زماني بايد شسته شود، به شرایط محل، کاربرد پرده و شيوه نگهداري آن بستگي دارد اما از آنجاكه پرده ها درست مقابل پنجره و در معرض نور آفتاب، گرد و غبار و آلودگي هاي محيطي هستند، زودتر از ديگر لوازم خانه كثيف مي شوند. از سوي ديگر، بيشتر پرده ها ضخيم، بزرگ و حجيم هستند و شستشوي مداوم تعداد زيادي از آنها ممكن نيست بنابراين پرده ها محل اصلي جمع شدن گرد و غبار و خاك هستند و در صورتي كه به موقع شسته و تميز نشوند، مي توانند رنگ اصلي خود را از دست بدهند و زرد شوند پس بهتر است شستشوي پرده در خشك شويي را جدي بگيريد و در فواصل زماني كوتاه تري اين كار را انجام دهيد.