شستشوي ترمه در خانه يا شستشوي ترمه در خشك شويي ناتا؟

عروسك ها را چگونه بشوييم؟
۱۳ شهریور ۱۳۹۷
آيا همه لباس ها در خشك شويي ناتا بدون آب شسته مي شوند؟
۱۷ شهریور ۱۳۹۷

پارچه هاي ترمه را هرگز در خانه نشوييد.

ترمه هميشه يكي از گران ترين نوع پارچه ها محسوب مي شده و شستشوي آن، پردغدغه و وقت گير بوده است، حتي براي شعبه سهروردي خشك شويي ناتا. درحقيقت چون محصولات ترمه اي بافت و ساختار متفاوتي دارند، نگهداري، شستشو و اتوكشي آنها بسيار متفاوت از ساير كالاهاست و بايد با احتياط و دقت فراوان خشك شويي شود.

در ابتدا بد نيست بدانيد كه بهترين شيوه براي نگهداري درست محصولاتي كه از ترمه تهيه شده اند، همچون جانماز هاي ترمه، روميزي هاي ترمه، كوسن هاي ترمه و همچنين شال و روسري هاي ترمه اين است كه اجازه ندهيد براي مدت طولاني كثيف، يا در معرض گرد و غبار بمانند. گرد و غبار، از كيفيت و جلوه پارچه مي كاهد.

بنابراين پيشنهاد خشك شويي ناتا را جدي بگيريد و پيش از آنكه اين محصولات نفيس خيلي كثيف شوند، شستشوي ترمه را به خشك شويي ناتا بسپاريد يا از سيستم سفارش آنلاين خشك شويي ناتا استفاده كنيد تا سجاده يا روميزي ترمه شما در آنجا بدون آب و با روش هاي مخصوص، خشك شويي شوند.

اگر كالايي از جنس ترمه داريد كه مي دانيد ابریشم طبیعی در بافت آن به كار رفته است، سپردن آن پارچه يا محصول ترمه به خشک ‌شویی ناتا و بخارشويی آن، بهترین راه‌حل برای شستشوست.

اما چرا شستشوي ترمه اعم از سجاده، كوسن يا روميزي ترمه در خانه و با دست توصيه نمي شود؟ پاسخ اين است كه در تهيه پارچه هاي ترمه، از پنبه، پلي استر، ابريشم طبيعي يا ابريشم مصنوعي استفاده شده است و آب شويي، باعث كوتاه شدن طول نخ هاي پنبه و ابريشم مي شود پارچه را جمع مي كند و به اصطلاح، پارچه يا لباس ترمه، آب مي رود در حالي كه شعبه سهروردي خشك شويي ناتا براي شستشوي ترمه از مواد مخصوص استفاده مي كند و پارچه هاي ترمه ها را بدون آب مي شويد.

از سوي ديگر، بسياري از روميزي ها، كوسن ها يا جانمازهای ترمه داراي آستر و لايي هستند كه به هيچ عنوان نبايد در خانه شسته شوند چراكه آب باعث مي شود كه قواره و شكل اصلي ترمه آسيب ببيند. حتي برخي از پارچه فروشان معتقدند كه اگر روي پارچه ترمه اي كه از آن روي ميز استفاده مي كنيد، آب ريخته شود، نبايد براي طولاني مدت خيس بماند و بايد آن را به سرعت خشك كرد. با اين حال مراقب باشيد كه براي خشك كردن پارچه هاي ترمه در خانه از اتو يا نور آفتاب استفاده نكنيد. هر دوي اين موارد به ترمه آسيب وارد مي كند.