خشكشويي لباس هاي مارك دار و نكاتي درباره برچسب مراقبت از لباس

خشك شويي لباس عروس در يك نگاه
۳۱ شهریور ۱۳۹۷
شستشوي پرده در خشك شويي
۲ مهر ۱۳۹۷

خشكشويي لباس هاي مارك دار برچسب مراقبت از لباس

خشکشویی لباس های مارک دار شامل سه عملیات عمده و اصلی می شود که چیزی فراتر از  شستشوی لباس با آب و صابون است. بسته به اینکه لباس های مارک دار چه نوع پارچه ای دارند، سه عملیات متفاوت شستشو برای آنها به کار گرفته می شود.

بنابراین، قبل از قرار دادن لباس در ماشین لباسشویی، برچسب مراقبت از لباس های مارک دار را بخوانید تا لباس هایتان را برای مدتی طولانی تر و در بهترین شرایط نگاه دارید.

آنچه در ادامه می آید، رایج ترین روشهای شستشو یا خشکشویی لباس های مارک دار است که بر روی یک برچسب یا پشت لباس نوشته شده است و قبل از شستشو باید به آنها توجه کنید. اما سه نکته اصلی شستشو بر روی برچسب مراقبت از لباس های مارک دار کدامند؟

Dry clean

steam clean

spot clean

خشکشویی لباس های مارک دار

اگر لباس شما دارای هشدار Dry clean است، از انداختن آن در ماشین لباسشویی اجتناب کنید چراکه به خشکشویی لباس مارک دار نیاز دارد و باید آن را برای شسستشو به خشکشویی ناتا در خیابان سهروردی بسپارید. تعدادی از پارچه ها هستند که به هیچ عنوان نباید با آب یا در ماشین لباسشویی شسته شوند و ممکن است لباس مارک دار شما جزو همین دسته باشد.

خشكشويي لباس هاي مارك دار و نكاتي درباره برچسب مراقبت از لباس

بخارشويي

تمیز کردن لباس ها با بخار یا بخارشویی لباسها یکی دیگر از هشدارهای رایج بر روی برچسب مراقبت از لباس های مارک دار است که در خانه نمی تواند انجام شود و بهتر است اگر لباس تان، دستور بخارشویی یا خشکشویی لباس مارک دار را دارد، آن را به خشکشویی ناتا در خیابان سهروردی بسپارید. به طور کلی از آنجا که گرما باعث ذوب برخی از جنس ها می شود و آب، برخی پارچه ها را کوچک می کند یا باعث کش آمدن برخی دیگر می شود، بخارشویی یا تمیز کردن با بخار بیشتر در خیاطی، تمیز کردن اثاثیه یا لوازم داخلی و پارچه های سنگین و خیلی خشک به کار می رود.

Spot-cleaning: شستشوي نقطه اي يا منطقه اي

شستشوی موضعی نوعی روش شستشوست که نه بر روی برچسب مراقبت از لباس های مارک دار که بر روی برچسب مراقبت از لوازم خانگی درج شده است و زمانی توصیه می شود که هر دو روش بخارشویی و ترشویی به پارچه آسیب برساند. در این صورت، بهتر است که این اقلام را که شامل کوسن، مبل های کوچک، پارچه مبل و … می شوند، برای شستشو به خشکشویی ناتا بسپارید.

اما چه پارچه هایی در این دسته قرار می گیرند؟ شستشوی موضعی در درجه اول شامل پارچه هایی می شود که طرح دارند یا روی آنها نقوش برجسته وجود دارد و نسبت به مالش و چلاندن در هنگام تمیز کردن حساس هستند. اگر روی این پارچه ها نقاشی شده باشد نیز باید نسبت به شستشوی آنها هشیار باشیم. بنابراین اگر کالایی در خانه دارید که چنین مشخصاتی دارد، آن را به خشک شویی ناتا بسپارید و یا تنها نقطه ای را که لک دار شده، به آرامی با مسواک تمیز کنید. برخی برای این نوع پارچه ها که در لوازم و وسائل خانگی به کار رفته، استفاده از شامپوهای پایه آب را توصیه می کنند به این دلیل که ضعیف ترین پاک کننده محسوب می شوند.

و سخن آخر درباره رمزگشایی برچسب مراقبت از لباس های مارک دار و برچسب مراقبت از لوازم خانگی اینکه، این کدها را برای جلوگیری از آسیب به پارچه و لباس به یاد داشته باشید و در موارد لازم، از خشکشویی لباس های مارک دار غافل نشوید:

S = فقط برای شستشوی موضعی

W / S= شستشوی موضعی با شامپو وسائل خانگی

W =تمیز کردن با محلول هایی همانند شامپو های آب پایه یا پاک کننده های مخصوص اثاثیه خانگی

X =فقط می توانید جارو بکشید و از برس خالی برای تمیز کردن لوازم خانه استفاده کنید.