شستشوی مرتب بالشت در خشکشویی و نحوه مراقبت از بالشت

مراقبت از لباس های جیر یا نگهداری پارچه های چرم مخمل
۹ آبان ۱۳۹۷
استفاده از نرم کننده ها آری یا نه؟!
۲۲ آبان ۱۳۹۷

شستشوی مرتب بالشت در خشکشویی اهمیت بسیار زیادی دارد. بالشها میتوانند منبع میکروب و موجودات ریزی باشند که برای سلامتی انسان مضر است.
با این توضیحات اگرچه شستشوی مرتب بالشت در خشکشویی به قوت خود باقی است اما در این مطلب سعی داریم نکاتی را به شما آموزش دهیم که بهتر و سنجیده تر از بالشت ها مراقبت کنید.
برای اینکه بدانیم چگونه از بالشتها مراقبت کنیم، ابتدا باید بدانیم بالشها از چه چیزی درست شده‌اند چراکه نحوه مراقبت از بالشت هایی که فوم دارند با آنها که با پر پر شده‌اند یا آن دسته که با پارچه و موادی همانند آن درست شده‌اند متفاوت است.

خشکشویی لباس های مارک دار و نکاتی درباره برچسب مراقبت از لباس

نکات کلی درباره مراقبت از بالشت 
مهمترین نکات درخصوص مراقبت از بالشت این است که اولا همواره از روبالشتی استفاده کنید. ثانیا، بالشها را ماهی یکبار در هوای آزاد بگذارید تا آلودگی های موجود در آن زدوده شود و بوی نامطبوع آن برود. و نکته آخر اینکه، هر روز بالشتها را تکان دهید تا گرد و خاکی بر روی آن باقی نماند.
مراقبت از بالشت کرک و پر
یکی از بهترین راه ها برای نگهداری درست و مناسب بالشهای پر این است که مرتب آنها را بررسی کنید و در صورت مشاهده هر نوع سوراخی آن را درزگیری کنید، پیش از آنکه به شستشوی بالش اقدام کنید.
بالشهای کرک و پر با خشکشویی تمیز می‌شوند و در عین حال، نرمی و لطافت خود را نیز حفظ می‌کنند.
اگر می خواهید بالشهای کرک و پر خود را در ماشین لباسشویی بیندازید، دو بالش را همزمان بیندازید و یا اگر تنها یک بالش برای شستشو دارید، آن را همراه با چند حوله کوچک در ماشین قرار دهید تا وزن متعادلی پیدا کنند.

شستشوی مرتب بالشت در خشکشویی و نحوه مراقبت از بالشت

همچنین اگر قصد داريد بالشهای کرک و پر خود را در ماشین لباسشویی بیندازید، تنظیمات ماشین را روی چرخش آرام، آب سرد تنظیم و از پاک کننده های ملایم استفاده کنید.
اگر هم می خواهید بالشها را با دست بشویید، از همین فرمول استفاده کنید با این تفاوت که در زمان آبکشی، از یک دوم فنجان سرکه کمک بگیرید تا مطمئن شوید که تمام صابون حل شده از بالشت تان بیرون می رود.

چرا همیشه باید پتو، بالشت و ملافه ها را به بهترین خشکشویی تهران ببرید؟

برای خشک کردن بالشت ، تنظیمات ماشین لباسشویی را روی پایین ترین و ملایم ترین درجه قرار دهید یا بدون حرارت آن را خشک کنید.
و مهمترین نکته اینکه پیش از استفاده دوباره از بالشت مطمئن شوید که بالشتها به طور کامل خشک شده‌اند در غیر این صورت، داخل آنها کپک میزند و کرک و پر داخل بالشت را تخریب می‌کند.
نكته پاياني اينكه برچسب مراقبت از بالشت همواره بهترین راه است برای اینکه بالشتها به خوبی شسته شوند. متصدیان خشکشویی نیز جنس هر بالشت را می شناسند و می دانند که بالشت در خشکشویی را چگونه بشویند. نکته پایانی اینکه اگرچه بالشتها باید مرتب شسته شوند اما بیش از حد شستن آنها بالش و پارچه آن را خراب می‌کند.