مقابله با کم رنگ شدن لباس ها
۲ شهریور ۱۳۹۸
این هفت لباس را در ماشین لباسشویی نشویید
۶ شهریور ۱۳۹۸

انتخاب رنگ لباس شب تقریبا برای همه ما کار سختی است. هیچ وقت مطمئن نیستیم آنهمه هزینه ای که قرار است برای خرید لباس شب انجام دهیم، ارزشش را خواهد داشت یا نه. برای اینکه این تجربه کمی برای شما خوشایند شود، راه هایی را برای انتخاب رنگ لباس شب معرفی می کنیم تا بتوانید چند قدمی به خرید لباس شبی که مناسب و برازنده شماست، نزدیک تر شوید.

چه رنگی برای شما بهترین است؟

بیشتر ما در تمام زندگی مان با آزمون و خطا رنگ لباس شب خود را انتخاب می کنیم و به مرور زمان متوجه می شویم که کدام رنگ به پوست مان می آید و کدام یک به اندازه ای که دوست داریم، زیبا جلوه نمی دهدمان. اما اگر شیوه اصولی و درست انتخاب رنگ لباس شب را فرابگیرید، نیازی نیست به آزمون و خطا روی بیاورید و گاهی حتی از صرف هزینه های زیاد پشیمان شوید. اینکه چه رنگ لباسی برای شما مناسب ترین گزینه است، به فاکتورهای زیادی وابسته است. درواقع این ترکیب تناژ پوست صورت، موی طبیعی و رنگ چشم های شماست که مشخص می کند چه رنگ لباس شبی باید بپوشید.

اولین قدم برای انتخاب رنگ لباس شب این است که ته رنگ پوست تان را بشناسید. به کف دست و ساعد خود نگاه کنید. اگر رگ های این ناحیه به رنگ سبز یا زرد هستند، پوست تان به رنگ گرم گرایش دارد و اگر رگ ها بنفش یا آبی هستند، گرایش پوست تان به سمت تناژهای سرد است. به این ترتیب اگر جزو دست اول هستید، رنگ های قهوه ای، طلایی و سبز تیره و اگر جزو دسته دوم هستید، رنگ های آبی، خاکستری و نقره ای برایتان بسیار مناسب است.

انتخاب رنگ لباس شب

روشن یا تیره؟

گام بعدی برای انتخاب رنگ لباس شب این است که بدانید پوست تان روشن است یا تیره. برای این کار بهتر است به رنگ موی تان دقت کنید.

تیره و سرد: اگر ته رنگ پوست تان سرد است و موهای تیره بدون های لایت های قرمز یا قهوه ای خیلی روشن رنگ دارید. لباس شب هایی را انتخاب کنید که رنگ های روشن و پرانرژی دارند. رنگ هایی مثل فیروزه ای یا نیلی. و از رنگ هایی مثل گلبهی و صورتی روشن اجتناب کنید.

روشن و سرد: اگر ته رنگ پوست تان سرد است و موهای بلوند یا قهوه ای خیلی روشن بدون رگه های قرمز دارید، لباس شب هایی را انتخاب کنید که کم رنگ و سرد هستند مثل آبی خیلی روشن یا یاسی. و از رنگ های سیر و پررنگ اجتناب کنید.

گرم و تیره: اگر ته رنگ پوست تان گرم است و موهای قهوه ای با های لایت های قرمز و قهوه ای تیره دارید، رنگ های پررنگ و سیر مثل طلایی، زیتونی یا آجری را برای لباس شب تان انتخاب کنید. و از لباس هایی که رنگ های قرمز خیلی روشن یا حاشیه قرمز دارند، اجتناب کنید.

روشن و گرم: اگر ته رنگ پوست تان گرم است و موهای بلوند با های لایت های شرابی و موهای قرمز یا موهای طبیعی بلوند طلایی دارید، لباس شب عاجی یا صورتی بخرید. و از رنگ های تند مثل مشکی پرکلاغی، سرمه ای یا آبی نفتی اجتناب کنید.

انتخاب رنگ لباس شب

رنگ چشم ها

هیچ چیز بدتر از این برای استایل و تیپ شما نیست که چشم تان به خاطر رنگ لباس تان ورقلنبیده به نظر برسد. به علاوه شما می توانید رنگ پیراهن و چشم هایتان را با هم ست کنید. به عنوان مثال، اگر چشم های آبی پررنگ دارید، با یک پیراهن آبی پررنگ آنها را برجسته تر خواهید کرد. چشم هایی که به رنگ سبز، آبی و قهوه ای روشن هستند، با پیراهن هایی به همین رنگ اما کمی روشن تر بسیار جذاب و دلربا به نظر می رسند. چشم های قهوه ای و مشکی با لباس های خاکی و تیره رنگ زیباتر به نظر خواهند رسید.

به غیر از اینها نکات کلی هم وجود دارند. به عنوان مثال برخی رنگ ها به بیشتر مردم با هر رنگ چشمی می آیند. رنگ های مشکی و رنگ هایی که رگه های تیره دارند، جزو رنگ هایی هستند که احتمال زیبا جلوه نکردن آنها بسیار پایین است. یا مثلا تناژهای مختلف رنگ سفید یا حتی قرمز تقریبا به همه مردم فارغ از اینکه چشم و پوستشان چه رنگی داشته باشد، می آید.