هزینه خشک شویی لباس عروس

درباره خشکشویی کفش
۱۰ نکته درباره خشکشویی کفش
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
چگونه بوی بد حوله ها را از بين ببريم؟
۱ تیر ۱۳۹۸

اگر تا به حال فکر می‌کردید که ما ایرانی‌ها تنها ملتی هستیم که بابت خدماتی ثابت، هزینه های متفاوت باید بپردازیم، باید کمی درباره تصورات تان تجدید نظر کنید. تنها خشکشویی های تهران نیستند که قیمت ثابتی برای هزینه خشک شویی لباس عروس ندارد. اوضاع در آمریکا و انگلستان هم به همین ترتیب است. در حقیقت دست کم در این دو کشور قیمت تمام شده خشکشویی لباس عروس، ارتباط تنگاتنگی با قیمت لباس عروس دارد!

ماجرا از این قرار است که خشکشویی ها نرخ ثابتی برای شستن یا خشکشویی لباس عروس ندارند. بلکه باید ابتدا لباس را خوب بررسی کنند و سپس به مشتری قیمت بدهند. به خصوص که هیچ کدام از لباس عروس ها شبیه یکدیگر نیستند و از پارچه و متریال یکسانی تشکیل نشده اند. بنابر اینکه لباس تا چه اندازه ساده، بلند، کوتاه، منجوق‌دوزی یا سنک کاری شده است هزینه خشک شویی لباس عروس متفاوت می‌شود. این تنوع در پارچه و دوخت لباس عروس آنقدر زیاد است که تعدادی از خشکشویی هایی ایالات متحده پیشنهاد کرده بودند که پکیج های متنوعی از قیمت و خدمات شستشو و خشکشویی لباس عروس به مشتریان پیشنهاد شود تا به این ترتیب عدالت رعایت شود.

هزینه خشک شویی لباس عروس در آمریکا

هزینه خشک شویی لباس عروس در آمریکا

اما یک خشکشویی در لندن این کار را انجام داد. به این صورت که بر روی وب سایت خود اعلام کرد که هزینه خشک شویی لباس عروس هایی که قیمت تمام شده آنها تا ۶۵۰  قیمت دارند، ۱۳۵ پوند است، آنها که تا ۱۵۰۰ پوند قیمت دارند، ۱۷۵ پوند، آنها که ۲۵۰۰ پوند قیمت دارند، ۲۲۵ پوند و به همین ترتیب هزینه خشک شویی لباس عروس بالا می رود تا به قیمت ۵۵۰ پوند میرسد. شاید به نظر مسخره برسد اما این خشکشویی صریحا اعلام کرده که قیمت لباس عروس را از خود مشتریان می پرسد تا درباره دقت و حساسیتی که در خشکشویی یا شستشوی لباس به خرج می دهد، به درستی عمل کند!

هزینه خشک شویی لباس عروس در آمریکا

اوضاع در آمریکا کمی متعادل‌تر به نظر می‌رسد. خرید و فروش لباس های عروس دست دوم کار بسیار معمولی در آمریکاست و خشکشویی ها این را به خوبی می‌دانند. بنابراین قیمت را به نحوی بالا نمی‌برند که مشتری را از تصمیمش منصرف کند. با این توضیحات، ابتدایی ترین هزینه خشکشویی لباس عروس در ایالات متحده از ۱۰۰ دلار آغاز می‌شود و شامل تمیزکاری های ابتدایی در خشکشویی می شود. بنابراین اگر کسی به کار ویژه تری برای خشکشویی یا شستشوی لباس عروسش نیاز دارد، باید هزینه بیشتری بپردازد. تمیز کردن لکه ها به خصوص لکه روغن جزو خدمات اضافه خشکشویی های مستقر در لندن است که گران ترین پروسه کار خشکشویی نیز به حساب می آید. و گاهی مشترین مجبورند برای این خدمت اضافه تا ۵۰ پوند بیشتر بپردازند.

این هزینه هرگز در هیچ کدام از خشک شویی های ایالات متحده از ۲۰۰ دلار تجاوز نمی‌کند اما اگر لباس عروسی از تور دوخته شده باشد یا اگر سنگین وزن باشد، شستشو یا خشک شویی آن می‌تواند تا ۵۰۰ دلار هم برسد! نکته دیگر درباره هزینه خشکشویی لباس عروس این است که اگر کسی بخواهد این لباس ها را بعد از شستشو پک کند، ۵۰ تا ۱۲۵ دلار بیشتر باید بپردازد.