رازهایی درباره نگهداری درست از جین

چگونه کف ماشین لباس شویی را کم کنیم؟
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
سفید کننده های طبیعی
خودمان سفید کننده های طبیعی بسازیم
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

یک جفت شلوار جین جزء جداناپذیری از کمد هر زنی است. بعضی ها هم هستند که هر نوع مدلی را که مد شود، در کمد خود نگاه می دارند. و از آنجاکه جین های خوب، گران قیمت هستند، دوست داریم که تا ابد داشته باشیم‌شان و رنگ کهنگی و خرابی را به خود نبینند. البته این ویژگی ای است که برخی شلوارهای جین دارند اما در نهایت این مراقبت و نگهداری درست از جین است که عمر مانتو یا شلوارهای جین مان را طولانی تر و گاهی ابدی می کند. آنچه در ادامه می خوانید، رازهایی هستند درباره نگهداری درست از جین برای جین بازهای حرفه ای!

همه چیز درباره شستشوی جین

گام اول نگهداری درست از جین این است که شستشوی مداوم جین، رنگ آنها را محو می کند! بنابراین جین داشتن برای آنها که از شستشوی لباس متنفرند، می تواند امتیاز باشد! جین که داشته باشید ، بهانه ای دارید برای عقب انداختن شستشوی این جنس لباس. دست کم با این راهکار، کم رنگ شدن لباس های جین خود را به تعویق می‌اندازید. بگذریم که عده ای هم عقیده دارند هرچه شلوارهای جین ما کثیف تر باشند، خوشگل تر و طبق مد تر به نظر می رسیم.

 

رازهایی درباره نگهداری درست از جین

رازهایی درباره نگهداری درست از جین

اما به هر حال اگر قصد کردید که جین هایتان را بشویید، این کار را با آب سرد انجام دهید.

همچنین به یاد داشته باشید که پیش از شستن آنها، شلوارهای جین را پشت و رو کنید. نکته دیگری که به ثابت ماندن شلوار جین شما کمک می کند، این است که وقتی می خواهید آنها را برای بار اول بشویید، دو قاشق نمک را هم به مواد شوینده خود اضافه کنید. کارشناسان و متصدیان خشکشویی اعتقاد دارند که این نمک ها به ثابت شدن رنگ شلوار جین های ما کمک می کند.

شستشو با دست را هم امتحان کنید

راهکار موجود دیگر برای نگهداری درست از جین، این است که آنها را با دست بشویید. البته در این مورد هم شستشو با آب سرد، به قوت خود باقی است. به این صورت که باید ابتدا سینک را پر از آب سرد کنید و سپس به اندازه یک قاشق چای خوری از یک ماده شوینده ملایم را در آب حل کنید. سپس شلوار پشت و رو شده تان را در محلول بیندازید و اجازه دهید که شلوار جین کمی در این مایع، خیس بخورد. بعد از یک ساعت ماندن شلوار جین در این محول، کمی آن را چنگ بزنیدو آن را خشک کنید.

جین را چگونه خشک کنیم؟

اینکه لباسها را چگونه و با چه روشی خشک می کنیم، از اینکه چگونه آنها را می شوییم، مهمتر است. خشک کردن پاشنه آشیل سلامت و نو و سالم ماندن لباس هاست. و درخصوص شلوار جین، این را باید بدانید که بهتر شیوه برای خشک کردن شان، آویزان کردن است. این جزو نگهداری درست از جین محسوب می شود که آن را به دور از نور آفتاب و در جایی که هوای خارج از خانه با آن برخورد می کند، پهن کنید. اگر هم عجله داشتید و خواستید از خشک کن برای خشک کردن جین استفاده کنید، باید پایین ترین درجه حرارت خشک کن را انتخاب کنید.