عروسك ها را چگونه بشوييم؟

خشك شويي چيست؟
۱۱ شهریور ۱۳۹۷
شستشوي ترمه در خانه يا شستشوي ترمه در خشك شويي ناتا؟
۱۴ شهریور ۱۳۹۷

فرقی ندارد عروسک هایی که در خانه دارید به عنوان اسباب بازی کودکان به کار روند یا به عنوان دکور، به هر حال عروسک ها باید به طور مرتب در خشکشویی ناتا شسته شوند. به خصوص اگر مورد اول صادق باشد، شستشوی عروسک های پولیشی، عروسک های شنی یا عروسک های پارچه ای مهم تر می شود چون مطالعات نشان داده که در هر ۴/۶ سانتیمتر مربع از اسباب بازی کودکان حدود ۳۴۵ باکتری وجود دارد!

بسیاری از ما به جای فرستادن عروسک ها به خشکشویی ناتا یا استفاده از سرویس سفارش آنلاین شستشوی عروسک ها، این اقلام را در خانه می شوییم و برای اینکه به کیفیت عروسک ها صدمه وارد نشود، به جای استفاده از ماشین لباس شویی آنها را با دست می شوییم. در این شیوه البته عروسک های پولیشی یا عروسک های نمدی سالم تر می مانند اما در اکثر مواقع، آب و کف به طور کامل از عروسکها خارج نمی شود و همین مساله می تواند به سلامت جسمی کودک آسیب وارد کند چون بچه ها معمولا عروسک ها را به دهانشان می برند و آنها را گاز می گیرند.

مشکل دیگری که مشتریان شعبه سهروردی خشک شویی ناتا در مواجهه با شستشوی عروسک ها در خانه با آن مواجه می شوند، زمانی است که از ماشین لباسشویی کمک می گیرند اما برای اینکه میخواهند عروسک ها، شکل و قیافه اصلی خودشان را حفظ کنند و همانند دیگر البسه و با تنظیم دور تند شسته و خشک نشوند، از تنطیم «هند واش» یا همان شستشو با دست استفاده می کنند اما بعد از اتمام کار، از نتیجه شستشو راضی نیستند چراکه در این روش لکه ها و کثیفی های عروسک ها به طور کامل از بین نمی روند.

به علاوه، مواردی هم وجود دارد که عروسک ها نباید با آب شسته شوند و برای تمیز شدن آنها باید از شیوه های دیگری که در خشک شویی ناتا به کار می رود، کمک گرفته شود مثل شستن این اقلام بدون استفاده از آب یا مواد شوینده برای مصرف خانگی.

از سوي ديگر، عروسك هاي بالاي يك متر و همچنين عروسك هاي تزئيني غول پيكر قابل شستشو در منزل نيستند حتي اگر تلاش كنيد كه آنها را با دست بشوييد! درحالي كه به كمك سفارش آنلاين خشكشويي ناتا بدون اينكه از خانه خارج شويد، مي توانيد عروسك هاي تان را به خشكشويي ناتا در خيابان سهروردي تحويل بدهيد و سه روز بعد هم آنها را در منزل تحويل بگيريد.