خودمان سفید کننده های طبیعی بسازیم

نگهداری درست از جین
رازهایی درباره نگهداری درست از جین
۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
صاف ماندن البسه در چمدان
لباس های تان را در سفر بدون چروک نگاه دارید
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

به غیر از طرفداران سفت و سخت محیط زیست، افراد دیگری هم هستند که سفیدکننده های شیمیایی را برای سلامتی خود و لباس‌هایشان مضر می‌دانند. این دسته سفیدکننده‌های شیمیایی را دوست ندارند و مدام این سوال را از خودشان می‌پرسند که چگونه لباس های سفید را سفید نگاه داریم بدون اینکه از این سفیدکننده های وحشتناک استفاده کنم؟ سفیدکننده های طبیعی 

پیش از پاسخ به این سوال بد نیست یک راز را با شما در میان بگذاریم. و آن اینکه اگرچه لکه های زرد ناشی از عرق یا چرک مردگی روی تی شرت ها و جوراب‌های سفید، شما را ناراحت و عصبانی و البته تشویق به استفاده از سفیدکننده ها می کند اما باید بدانید که استفاده بیش از حد از این مواد روی لباس ها باعث می‌شود البسه به مرور زمان زرد رنگ شوند! این مساله ای است که هیچ کدام از کارخانه های تولید کننده مواد شوینده و سفیدکننده به ما نمی گویند اما اتفاق افتاده و پس از این نیز رخ خواهد داد. پس شاید زمان آن رسیده باشد که حتی کسانی که اهمیت چندانی به محیط زیست نمیدهند نیز وارد عمل شده و از سفیدکننده های طبیعی استفاده کنند.

خودمان سفید کننده های طبیعی بسازیم

خودمان سفید کننده های طبیعی بسازیم

چگونه سفید کننده های طبیعی درست كنيم؟

برای اینکه سفیدکننده طبیعی و مورد علاقه خودتان را بسازید، لازم است سری به آشپزخانه بزنید. در ابتدا شما به یک دوم فنجان نمک خوراکی و دانه درشت بدون ید که در بازار با عنوان نمک کوشر شناخته می‌شود، نیاز دارید. این میزان نمک را به شوینده ای که در ماشین لباسشویی می‌ریزید، اضافه کنید و منتظر نتایج فوق العاده آن باشید. حتی گفته می‌شود که اضافه کردن این نمک به مواد شوینده برای ثابت کردن رنگ لباس هایی همانند شلوار جین که ممکن است در بلندمدت رنگ خود را از دست دهند، موثر خواهد بود. همچنین این را هم به یاد داشته باشید که این شیوه، فقط لباس های سفید را سفیدتر نمی کند، بلکه اساسا لباس های رنگ روشن را روشن نگاه می‌دارد.

بنابراین نمی توانید به این شیوه برای از بین بردن رنگ زرد زیر بغل تی شرت ها دل خوش کنید. برای از بین بردن این زردی ها شیوه دیگری را باید امتحان کنید. برای این کار بهتر است خمیری تهیه کنید از آب اکسیژنه و نوشابه سفید گازدار. این دو را روی لکه های زرد در پشت و روی تی شرت بریزید و سپس مقداری خمیر دندان روی قسمت های زرد رنگ بمالید. سپس اجازه دهید این خمیر به مدت یک شب روی لباس باقی بماند. بعد می توانید لباس را آب بکشید و آن را همانند دیگر لباس ها در ماشین لباسشویی بشویید.