خشک شویی خانگی خودتان را مهیا کنید
۱۰ مهر ۱۳۹۷
چرا به مرامنامه اخلاقی خشکشویی یا اخلاقیات در خشکشویی نیازمندیم؟
۱۵ مهر ۱۳۹۷

در خشکشویی ناتا

مرتب کردن لباس ها و پیدا کردن آنها یکی از کارهای مهم و اصلی ما در خشکشویی ناتا است. برای اینکه بتوانیم به این بخش از کار سرعت دهیم، به مشتری ها شماره هایی می دهیم با عنوان «کد مشتری» که با هر بار مراجعه به ما و سفارش شستشو یا اتوی لباس، آن کد را در کنار لباس استفاده می کنیم؛ به علاوه پیدا کردن شماره راحتتر از پیدا کردن اسم آدم هاست.

به این ترتیب اگر مشتری از سیستم سفارش آنلاین خشکشویی ناتا استفاده کرده باشد، لباس هایش به صورت اتومات و بدون هیچ مشکلی در روزی که قبلا از طریق سیستم به اطلاع مشتری رسیده، به در خانه وی تحویل داده می شود. اما اگر مشتری از سیستم سفارش آنلاین خشکشویی ناتا استفاده نکرده باشد، باید کدی را که قبلا برای مشتری ثبت کرده ایم، از او بپرسیم و لباسش را تحویل دهیم.

اگرچه ظاهرا این شیوه هم برای خشکشویی ناتا و هم برای مشتری ها ساده و پاسخگوی نیاز آنها و سرعت عمل ما در خشکشویی ناتا بوده است، اخیرا دارم به این نتیجه می رسم که این شیوه آرام آرام در حال تبدیل به استرس ها و اضطراب های کلاس درس می شود! موضوعی که باعث شد این خاطره را تعریف کنم.

در خشکشویی ناتا مشتری قدیمی ای داریم به نام آقای ناعمی که به خاطر خوشرو و خوش اخلاق بودنش، به جای اینکه کدش را پیدا کنیم، شماره مشتری را از او سوال می کنیم. هرچند که اغلب مشتری ها کد شان را می گویند و من مجبور نیستم برای پیدا کردن کد مشتری ها وقت بگذارم.

چند روز قبل هم که آقای ناعمی برای گرفتن سفارشش آمده بود، طبق عادت و رسم همیشگی رو کردم به ایشان و گفتم «آقای ناعمی، کد مشتری تون رو یادتون هست؟» دیدم میخندد، پرسیدم چرا میخندید؟ گفت آقای یعقوبی وقتی می خواستم برای گرفتن لباس ها آماده شوم و بیایم، مطمئن بودم کدم را میپرسید، سریع رفتم سراغ کیف پولم، کارتم را درآوردم و نگاه کردم که وقتی اینجا می آیم و از من می پرسید، یادم باشد و شرمنده نشوم.

در خشکشویی ناتا

آن روز البته هر دو خندیدیم و من، کارها را تحویل دادم و او هم لباسهایش را تحویل گرفت و رفت. اما من را به عنوان مدیر یک خشکشویی به فکر فروبرد که چرا باید به خاطر یک مکانیزم خیلی ساده در نظم بخشی به کسب و کارم، یک مشتری را آزار دهم. شاید نیاز باشد به رسم اکرام و احترام به حقوق مشتری، راه ساده تری برای جستجو، دسته بندی و یافتن مشتریان در خشکشویی ناتا پیدا کنم.

در خشکشویی ناتا