حقایقی درباره رخت چرک ها!

امان از الکتریسیته ساکن!
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
درباره خشکشویی کفش
۱۰ نکته درباره خشکشویی کفش
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

تا به حال فکر کرده اید رخت چرک ها در خشک شویی خانه یا در مغازه خشک شویی چه جور دنیایی دارند؟ چه رازهایی را از ما پنهان نگاه می‌دارند و حقایقی پشت ظاهر ساده یا خیلی کثیف آنها پنهان شده است؟ اگر فکر کرده اید و کمی اهل داستان پردازی هستید، بد نیست افکار و خیال پردازی‌هایتان را بنویسید. تهیه کنندگان کودک و نوجوان به شدت به دنبال ایده های تازه و نو هستند. اما اگر فکر نکرده‌اید، قرار است در اینجا بخشی از حقایق علمی – و نه تخیلی- را که کمتر به آن پرداخته شده بخوانید. در مغازه خشک شویی 

حقیقت شماره یک درباره رخت چرک هایی که در مغازه خشک شویی منتظر شستشو هستند، این است که ۷۰ درصد کثیفی آنها قابل مشاهده نیست. پس اگر همین الان شلوار جین ظاهرا تمیز و زیبایی به تن کرده اید، بدانید که تنها در صورتی واقعا تمیز است که طی هفته اخیر آن را شسته و اطو کرده باشید. در واقع بنابر گفته پزشکان و متخصصان سلامت، کثیفی روی البسه تنها شامل دوده و خاک و لکه و غیره نیست. کثیفی معنای گسترده تری در نزد پزشکان دارد که شامل عرق، چربی طبیعی بدن، سلولهای مرده پوست، دئودرانت ها، صابون، لوسیون های بدن و … می‌شود.

حساسیت ها بیشتر و بیشتر می شود

حساسیت های ناشی از شوینده های معطر رو به افزایش است. پژوهشی در دانشگاه جورجیا می گوید که بیش از ۳۰ درصد داوطلبان شرکت کننده در این پژوهش، در مواجهه با شوینده های معطر دچار مشکلات تنفسی، سردرد و مسائلی از این دست شده اند. ۱۹ درصد در مواجهه با خوش بو کنند های هوا و یک نفر از ۱۰ نفر در مواجهه با شوینده های معطر ابراز ناراحتی، خارش و حساسیت تنفسی یا پوستی کرده اند.

اولین ماشین لباسشویی در خانه ها يا در مغازه خشک شویی ؟

اولین ماشین لباسشویی در خانه ها يا در مغازه خشک شویی ؟

همچنین پژوهش علمی دیگری ثابت کرده است که شوینده های معطر ماده سمی ای از خود ساطع میکند به نام VOC که در دسته محصولات بسیار خطرناک قرار می گیرد.

خودمان سفید کننده های طبیعی بسازیم
از این رو، برای سلامت خودتان هم که شده، نسبت به استفاده از شوینده های معطر تجدید نظر کنید و برای خوشبو شدن البسه شسته شده تان به خوشبو کننده های طبیعی همچون روغن اکالیپتوس روی بیاورید. در مغازه خشک شویی 

اولین ماشین لباسشویی در خانه ها يا در مغازه خشک شویی ؟

می دانستید اولین باری که ماشین لباسشویی اختراع شد و آغاز به کارکرد، چه نام داشت؟ ثور! البته ثور اولین ماشینی بود که با برق کار می‌کرد و به تولید انبوه رسید. این اتفاق در سال ۱۹۰۸ رخ داد در حالی که نخستین ماشین لباسشویی در سال ۱۷۸۲ در انگلستان ساخته شد. و آن هم مدل تکامل یافته تر از ماشینی بود که ویلیام بلکستون برای تولد همسرش اختراع کرده بود!