انتخاب رنگ مد روز برای لباس مجلسی

مراقبت از بالش ها
۱۳ شهریور ۱۳۹۸
پاک کردن لکه مایونز از روی لباس
۲۰ شهریور ۱۳۹۸

انتخاب لباس شب به خودی خود سخت هست و زمانی که پای انتخاب رنگ مد روز برای لباس مجلسی به میان بیاید، کار سخت تر هم می شود. انتخاب رنگ مد روز برای لباس مجلسی از این نظر سخت است که هیچ ارگان رسمی ای برای انتخاب رنگ مد سال وجود ندارد. عده ای معتقدند که رنگ مد، هر سال میلادی تعیین می شود و عده ای هم معتقدند که هر فصل. به همین دلیل هم ما تقریبا نمی دانیم به راستی کدام رنگ، مد شده است. همیشه با تعدد نظرات در این باره روبرو هستیم و در نهایت هم لباس شبی را می خریم که بیشتر به ما می آید. بنابراین شاید این نوشته کمک تان کند تا در آشفته بازار تعیین رنگ ها، متوجه رنگ مد بشوید.

مطالعه تان را بیشتر کنید

برای اینکه متوجه رنگ مد بشوید، ابتدا باید مطالعه و آگاهی تان را بیشتر کنید. مجلات مد ایرانی را دنبال کنید و همین طور مجلات مد و فشن خارجی را. رنگ مد سال یا رنگ مد هر فصل برای اشیا و کاربردهای مختلف متفاوت است. یعنی رنگی که برای دکور خانه و محل کار مد می شود، برای این نیست که لباس و رژ لب تان را هم به این رنگ انتخاب کنید.

انتخاب رنگ مد روز برای لباس مجلسی

راه دیگر برای اینکه از رنگ مد سال مطلع شوید، توجه به رنگ لباس هایی است که در اکثر مغازه های بورس لباس شب به چشم می خورد. البته این راهکار بیشتر برای خرید مانتو و روسری مفید است اما می توانید از آن برای انتخاب لباس شب تان نیز استفاده کنید. همچنین گفتگو با صاحبان فروشگاه ها و بوتیک های لباس شب نیز چاره ساز است. البته که به صحبت های همه بوتیک داران نباید اعتماد کنید بلکه می بایست حرف ها را بشنوید و بعد تعداد نظرات مشترک را بسنجید و به یک رنگ واحد برسید.

رنگی را انتخاب کنید که در آن می درخشید

پس از اینکه به یک نتیجه واحد درباره رنگ مد روز رسیدید، رنگی را انتخاب کنید که در آن می درخشید. درواقع از رنگی که مد شده، طیف های گوناگونی وجود دارد و می توانید رنگی را برای خرید لباس شب مورد نظرتان انتخاب کنید که بیشترین هماهنگی را با رنگ پوست و مو و چشم تان دارد.
و اگر حس می کنید که رنگ مد روز چندان به شما نمی آید، ترفندهایی را به کار ببرید که در لباس شبی با آن رنگ بدرخشید. یکی از ترفندها این است که رنگ مد روز را از صورت تان دور کنید. به عنوان مثال رنگ بالاتنه لباس باید رنگی باشد که با رنگ صورت و موهای تان هماهنگ است و رنگ دامن و پارچه پایین تنه لباس می تواند رنگ مد روز باشد.

راه حل دیگر این است که لباس شب تان را به رنگی انتخاب کنید که دوست دارید و به شما می آید اما اکسسوری هایی همچون کفش، دستنبد یا کمربند را به رنگ مد روز برگزینید. گاهی آرایش به این رنگ هم می تواند مفید باشد. مثلا می توانید در رژ لب، رژ گونه یا سایه تان کمی از رنگ مد روز را ترکیب کنید.