امان از الکتریسیته ساکن!

حل چند مشکل ساده در خشک شویی خانه تان
حل چند مشکل ساده در خشک شویی خانه تان
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
در مغازه خشک شویی
حقایقی درباره رخت چرک ها!
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

فقط کافی است مثل کودکی ها یک بادکنک را برای چند ثانیه به سرتان بمالید و بعد آن را به دیوار نزدیک کنید، خیلی زود دلیل ایجاد الکتریسیته در لباس را متوجه می‌شوید. بله. اصطکاک. اصطکاک، مهمترین عامل ایجاد الکتریسیته در لباس است. و فکر میکنید در چه مواقعی بیش از همه با این جریان مواجه شده اید؟ بعد از اینکه لباس ها را از ماشین لباسشویی بیرون می آورید یا بعد از اینکه می خواهید آنها را تا کنید و در کمد بگذارید. و اگر چند ثانیه اصطکاک و مالش، الکتریسیته ایجاد می کند، طبیعی است که این جریان بعد از ۱۵ تا ۴۵ دقیقه شستشوی البسه بیشتر و به شکل کلافه کننده تری در میان لباس های ما ایجاد شود. الکتریسیته در لباس 

وجود جریان الکتریسته در البسه شسته شده تقریبا برای همه ما اتفاق افتاده است. اگر برای آن راه حل پیدا کرده اید که عالی است و می‌توانید همین حالا تجربیات تان را با ما به اشتراک بگذارید اما اگر جزو آن دسته ای هستید که از جریان الکتریسیته در لباس هايتان کلافه اید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

لباس ها را آویزان کنيد

یکی از راه حل ها برای از بین بردن جریان الکتریسیته در لباس ها این است که آنها را با آویزان کردن خشک کنید. بنابراین بهتر است که از خشک کن ماشین خیلی استفاده نکنید. همین جا بد نیست این نکته را بگوییم که جریان الکتریسته بیشتر در البسه ای که از پارچه های مصنوعی دوخته شده‌اند، ایجاد می‌شود. بنابراین اگر همه لباس های تان را آویزان نمی‌کنید، این کار را دست کم باید برای لباس هایی که پارچه مصنوعی دارند، انجام دهید.

اصطکاک، مهمترین عامل ایجاد الکتریسیته در لباس است.

اصطکاک، مهمترین عامل ایجاد الکتریسیته در لباس است.

از نرم کننده ها استفاده نکنید

در حقیقت استفاده از نرم کننده اولین و پرکاربردترین راه حلی است که تقریبا همه مردم از آن استفاده می کنند. ولی استفاده از نرم کننده ها اشتباه ترین و بدترین انتخاب ممکن است. دلایل عدم استفاده از نرم کننده‌ها را اینجا بخوانید. اما پیشنهاد ما برای حل معضل الکتریسیته در لباس ها این است که از یک فنجان سرکه استفاده کنید. این سرکه را در قسمت نرم کننده ماشین بریزید و نگران بوی بد ناشی از سرکه هم نباشید. آفتاب و هوای آزاد کمک میکند که لباس های تان بو نگیرند.

سنجاق قفلی و کاغذ آلومینیوم

اما اگر نسبت به سرکه حس خوبی ندارید، حوصله پهن کردن لباس ها را روی بند رخت هم ندارید، راه حل سوم را انتخاب کنید. اگر در خانه کاغذ آلومینیوم دارید، تکه ای از رول آن را ببرید و به حالت توپ دربیاورید. آن را در کنار لباس هایی قرار دهید که قرار است در ماشین لباسشویی شسته شوند. این گلوله آلومینیومی تمام الکتریسیته در لباس ها را از بین می برد. راه حل دیگر هم این است که یک سنجاق قفلی را به یکی از لباس ها یا حوله ها سنجاق کنید. اما این کار را به عنوان آخرین راه حل انتخاب کنید چون اجسام فلزی همچون سنجاق قفلی یا سوزن ها به لباس ها آسیب وارد می کنند. همچنین اگر البسه به درستی خشک نشوند، رنگ زنگ زدگی را در لباس جا می گذارند.