اشتباهات رايج در شستن لباس ها

شلوارهای جین
رییس شرکت لیوایز: ۱۰ سال است که شلوار جینم را نشسته ام
۲۹ تیر ۱۳۹۸
تاریخچه ایجاد خشک شویی
تاریخچه ایجاد خشک شویی
۲ مرداد ۱۳۹۸

لباس‌ های پشمی‌ ای که آب رفته‌اند، ملافه‌هایی که رنگ سفیدشان را به هفت رنگ رنگین کمان داده‌اند و سوتین‌هایی که فنرشان پس از شستشو شکسته یا بیرون آمده است، همه و همه نتایج  اشتباهات رايج در شستن لباس ها است.

البته که شستن و اطو کردن و حتی تا کردن بی نقص لباس ها رمز و رموز زیادی دارد و در اثر تجربه است که لباس های سالم و بدون ایراد خواهیم داشت اما برای آنها که به تازگی مستقل شده‌اند و به توصیه‌هایی برای سالم نگاه داشتن لباس‌هایشان نیاز دارند، نکاتی را یادآوری می‌کنیم که با خواندن آنها بتوانند آزمون و خطای کمتری کنند و زودتر به یک خانه‌دار حرفه‌ای تبدیل شوند.  اشتباهات رايج در شستن لباس ها 

میزان استفاده از شوینده‌ها

نکته اول درباره میزان استفاده از شوینده‌ها یا پودرهای شوینده در ماشین لباسشویی است. ما قبلا به طور مفصل درباره اینکه از چه نوع مایع شوینده و به چه میزان استفاده کنیم و در صورتی که به اندازه از این شوینده‌ها استفاده نکنیم، چه اتفاقی رخ می‌دهد. به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم  اینجا را به دقت بخوانید.  اشتباهات رايج در شستن لباس ها 

اشتباهات رايج در شستن لباس ها

اشتباهات رايج در شستن لباس ها

نکته بعدی درباره لباس های شسته شده ای است که یادمان می‌رود به سرعت آنها را از ماشین بیرون بیاوریم. لباسهایی که بیش از ۲۴ ساعت در ماشین باقی بمانند، علاوه بر اینکه بوی بدی می‌گیرند و سفیدک می‌زنند، فضای بسیار خوب و مفیدی برای ایجاد کپک هستند. اتفاقی که در افراد مستعد ایجاد آسم یا حمله‌های آلرژتیک می‌کند.

بنابراین در مواقعی که عجله دارید و نمی‌توانید لباس های شسته شده را روی بند رخت پهن کنید، بهتر است آنها را در یک سبد و در فضای آزاد قرار دهید به جای اینکه آنها را در محیط بسته ماشین لباسشویی رها کنید.

يكي ديگر از  اشتباهات رايج در شستن لباس ها این است که به جای بردن لباس لکه دار به خشکشویی برای شسته شدن، خودتان در خانه بشویید و بخش لکه دار لباس را بسابید! و اگر لباس لکه دار شده، لباس محبوب و دوست داشتنی تان است، توصیه می‌کنیم ولخرجی کنید و به خشکشویی بروید تا اتفاقی که برای مشتری ناتا افتاده بود، برای شما رخ ندهد.

تکلیف زیپ و دکمه را مشخص کنید

شاید به نظرتان بستن دکمه ها و زیپ ها کاری منطقی است. اما خانه‌دارهای حرفه‌ای معتقدند که بستن دکمه البسه و انداختن آنها در ماشین لباسشویی می‌تواند سوراخ دکمه را در طول شستشو تخریب کند بنابراین بهتر است دکمه ها را باز بگذارید. اما تمام زیپ ها را ببندید. به این دلیل که زیپ های باز می‌تواند به لباس های دیگر گیر کند و باعث پارگی آنها شود.

اشتباهات دیگری هم درباره شستن لباسها وجود دارد که ما قبلا به طور مفصل به آنها پرداخته‌ایم. اشتباهاتی درباره استفاده از سفیدکننده ها و شستشوی لباس‌های ظریف که می‌توانید آنها را در مطلب جداگانه‌ای بخوانید.